Auteur Topic: Niet meer mogelijk in te loggen...  (gelezen 5635 keer)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1431
  • -Ontvangen: 8212
  • Berichten: 44.750
    • Truebase
Re: Niet meer mogelijk in te loggen...
« Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2015, 22:33:10 »
En HD2 ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline vincentimpens

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: Niet meer mogelijk in te loggen...
« Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2015, 22:35:35 »
Hij blijft wel die foutmelding van schijf 1 steeds geven...
  • Mijn Synology: DS214+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1431
  • -Ontvangen: 8212
  • Berichten: 44.750
    • Truebase
Re: Niet meer mogelijk in te loggen...
« Reactie #17 Gepost op: 28 oktober 2015, 22:47:07 »
Ok...HD2 is goed.

HD1 is niet:

ID1:
Deze waarde geeft aan hoe vaak de harde schijf bepaalde sektoren opnieuw heeft moeten lezen omdat het niet lukte bij de eerste keer. De raw value is het effectief aantal leesfouten.
Deze parameter is zeer belangrijk.
De waarde kan plots verslechteren.

ID197:
Als een sector te onbetrouwbaar is, wordt het in een spare area geschreven.
Dit gebeurt echter niet direct, maar op geregelde tijdstippen (als de harde schijf koud is, is de kans groter dat de gegevens foutloos gelezen kunnen worden).
Als de sector correct gelezen en op een veilige plaats weggeschreven kon worden, dan wordt deze waarde verminderd en de reallocated sector count vermeerderd.
Je zou kunnen zeggen dat current pending sector count aangeeft hoeveel data op een transplantatie wacht.

Je blijft errors houden dat zou inderdaad betekenen dat HD1 stervende is.
Heb je nog garantie ?
Kijk anders even bij WD.
Daar kan je ook WD Data LifeGuard Diagnostics downloaden en de HD aan je PC (Dock/behuizing) testen.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline vincentimpens

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: Niet meer mogelijk in te loggen...
« Reactie #18 Gepost op: 28 oktober 2015, 22:51:01 »
Alvast bedankt voor de deskundige uitleg. Synology is denk ik net uit garantie... 1 jaar geleden gekocht ... Zal eens informeren bij leverancier.
is het normaal dat ik niet aan de data kan nu omwille van dit probleem?
  • Mijn Synology: DS214+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1431
  • -Ontvangen: 8212
  • Berichten: 44.750
    • Truebase
Re: Niet meer mogelijk in te loggen...
« Reactie #19 Gepost op: 28 oktober 2015, 22:55:07 »
Citaat
is het normaal dat ik niet aan de data kan nu omwille van dit probleem?
Ja, dan zou kunnen omdat het systeem nogal druk is met de check.

Citaat
Synology is denk ik net uit garantie... 1 jaar geleden gekocht
Het gaat niet om je NAS maar je harddisk maar goed, op je NAS en HD's zitten minimaal 2 jaar garantie op.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline vincentimpens

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: Niet meer mogelijk in te loggen...
« Reactie #20 Gepost op: 28 oktober 2015, 23:05:45 »
Die resyncronisatie blijft hangen op 0,09... best gewoon afblijven zeker en laten lopen deze nacht?
  • Mijn Synology: DS214+

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1431
  • -Ontvangen: 8212
  • Berichten: 44.750
    • Truebase
Re: Niet meer mogelijk in te loggen...
« Reactie #21 Gepost op: 29 oktober 2015, 08:47:44 »
Als het nog steeds blijft hangen op 0,09% dan zou ik de NAS op de normale manier down brengen en HD1 eruit halen.
Je kunt dan wel weer de NAS opstarten echter, dan loopt je NAS meer risico.
De NAS gaat dan ook piepen en mekkeren dat je volume is gedegradeerd is, het constant piepen kan je overigens uitzetten in:
Configuratiescherm > Algemeen > Meldingen

HD1 dan vervangen onder garantie.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline vincentimpens

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 49
Re: Niet meer mogelijk in te loggen...
« Reactie #22 Gepost op: 29 oktober 2015, 16:09:48 »
Heb het dus eens geprobeerd met 1 schijf, startte gewoon op met een herhalend piepgeluid.
Kon niet via internet heb benaderen... maar is wel altijd zichtbaar via SA.
Nu terug geheugentest uitvoeren, gelukkig via Cloudstation alles op mijn toestel, uitgezonderd de grootste map, backup van de scandossiers ( 3D laserscanner ) Dit is de grootste map... hopelijk kan ik er straks aan om lokaal te bewaren tegen de nieuwe schijf geleverd is.
  • Mijn Synology: DS214+


 

wat kan er niet met php/mysql?

Gestart door AnonymousBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 11109
Laatste bericht 10 april 2008, 21:14:21
door Anonymous
Map verwijderen op USB-schijf lukt niet

Gestart door AnonymousBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 1
Gelezen: 10768
Laatste bericht 28 augustus 2006, 10:55:33
door Bob
Fan 106e lawaaierig, slaat niet/nauwelijks af bij standby

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 32494
Laatste bericht 02 januari 2007, 12:21:44
door LeendertB
Norton Ghost and DS106j niet compatible?

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 11494
Laatste bericht 06 oktober 2006, 13:35:38
door Anonymous
Synology 106E komt niet uit standby [SOLVED]

Gestart door MichielBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 19677
Laatste bericht 11 december 2006, 21:16:06
door Anonymous