Auteur Topic: QuicConnect werkt niet meer  (gelezen 10166 keer)

Offline HDamy

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 42
QuicConnect werkt niet meer
« Gepost op: 10 augustus 2013, 19:58:35 »
Nadat ik vanmiddag met een stroomstoring te maken heb gehad en m'n DS210j abrupt uitgevallen is ondervind ik problemen met QuickConnect. Status blijft staan op: Bezig met registreren. Hierdoor kan ik dus geen gebruik maken van deze service wat ik wel wil.
Ik heb reeds een keer de NAS herstart en de QuickConnect id veranderd, maar zonder resultaat.

Wie heeft de oplossing?
Alvast bedankt!
  • Mijn Synology: DS214Play
  • HDD's: 2 x WD30EFRX 3tb

Wim Bosma

  • Gast
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2013, 09:24:31 »
Hier hetzelfde nadat het stekkertje van adapter per ongeluk losgeschoten was. Het is op te lossen door i.p.v. je quickconnect id je ip nummer van je nas zelf op te geven. Dit werkt bij ipad b.v.  Op mijn windows computer werkt het sowieso ook al is ie continue bezig met verbinden. Hij doet zijn best maar. volgens mij ligt het probleem bij synology.

Offline HDamy

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 42
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2013, 10:32:47 »
Thanks. Dat werkt hier ook, maar wil juist gebruik maken van QuickConnect.
Heb zojuist een ticket ingediend bij Synology.
Zodra ik het antwoord heb post ik deze hier.
  • Mijn Synology: DS214Play
  • HDD's: 2 x WD30EFRX 3tb

Wim Bosma

  • Gast
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2013, 10:38:39 »
Heel Graag.

Ben gestopt met uitzoeken. Niets helpt. Doe niets.

Offline hvwees

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 44
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:33:30 »
Nou hier stond er "Netwerk fout controleer uw netwerk instellingen"... Na een reboot blijft er staan "bezig met registreren..

Volgens mij is er iets aan de Synology zijde stuk...
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x 4 TB
  • Extra's: DX213
Met vriendelijke groet,

H. van Wees

DS213+ met DX213, DS110j (offsite backup)

Offline HDamy

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 42
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:38:24 »
Nou hier stond er "Netwerk fout controleer uw netwerk instellingen"... Na een reboot blijft er staan "bezig met registreren..

Volgens mij is er iets aan de Synology zijde stuk...

Die melding heb ik idd ook gehad. Maar kwam later en verdween weer. Heb al eens eerder te maken gehad met stroomstoringen en die gingen altijd zonder problemen. Hopelijk snel reactie van Synology support.
  • Mijn Synology: DS214Play
  • HDD's: 2 x WD30EFRX 3tb

Offline hvwees

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 44
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:50:09 »
Ik heb ook maar even een ticket ingedient.

Alle 3 mijn Diskstations hebben hetzelfde probleem... Waarvan 1 op een ander lokatie staat met een compleet andere ISP. Dus kan ook niet aan mijn ISP liggen oid.
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x 4 TB
  • Extra's: DX213
Met vriendelijke groet,

H. van Wees

DS213+ met DX213, DS110j (offsite backup)

Wim Bosma

  • Gast
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2013, 08:18:32 »
Ligt gewoon een server plat. Zal vandaag wel gemaakt worden. Mogelijk heb je dan een reboot nodig dan wel even opnieuw registreren. Voorlopig eerst thuis even de cloud synchroniseren en als je dan buitenshuis nog echt iets nodig hebt       naam.synology.me:5000      en alles komt goed.

Het regent trouwens klachten hierover.  Wat zijn er toch veel mensen met een synology. Sommigen hebben er wel 3. Zal toch wel een goed product zijn.

Prettige dag verder

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2013, 08:56:33 »
Ik vind dat dit soort storingen er wel erg vaak zijn en raad mensen altijd aan gewoon een betaalde (tussen de 10 en 25 euro/jaar) service te nemen. Niet dat je dan gegarandeerd nooit eens een storing zult hebben maar 'gratis' heeft nu eenmaal als gevolg dat de prioriteit niet echt hoog ligt.

Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline HDamy

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 4
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 42
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:14:14 »
Ligt gewoon een server plat. Zal vandaag wel gemaakt worden. Mogelijk heb je dan een reboot nodig dan wel even opnieuw registreren. Voorlopig eerst thuis even de cloud synchroniseren en als je dan buitenshuis nog echt iets nodig hebt       naam.synology.me:5000      en alles komt goed.

Deze manier ken ik nog niet. Kun je dit invullen in het adres gedeelte van (in mijn geval) de DS file app? Kan 't even niet testen omdat ik geen mobiel bij de hand heb.

Het regent trouwens klachten hierover.  Wat zijn er toch veel mensen met een synology. Sommigen hebben er wel 3. Zal toch wel een goed product zijn.

Prettige dag verder

Had er inderdaad ook veel over gelezen, maar moet eerlijk zeggen dat ik nooit (afkloppend) problemen heb met m'n Syno. Dit is de eerste keer, ben verder een uitermate tevreden gebruiker.
  • Mijn Synology: DS214Play
  • HDD's: 2 x WD30EFRX 3tb

Offline hvwees

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 44
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:35:09 »
Ik vind dat dit soort storingen er wel erg vaak zijn en raad mensen altijd aan gewoon een betaalde (tussen de 10 en 25 euro/jaar) service te nemen. Niet dat je dan gegarandeerd nooit eens een storing zult hebben maar 'gratis' heeft nu eenmaal als gevolg dat de prioriteit niet echt hoog ligt.

Uhh... Quickconect als betaalde dienst? Dat kan niet...
Quicknet != DynDNS

De DynDNS dienst werkt overigens wel meestal goed... Naast de DynDNS dienst van Synology gebruik ik ook een andere die het ook gewoon altijd prima doet.
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x 4 TB
  • Extra's: DX213
Met vriendelijke groet,

H. van Wees

DS213+ met DX213, DS110j (offsite backup)

Wim Bosma

  • Gast
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #11 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:42:39 »
Bij DDNS Kan je een account aanmaken zoals b.v. HDamy.synology.me
Als je die hebt kan je met dsfile inloggen op je diskstation met hdamy.synology.me:5005. VOOROPGESTELD dat je poort 5005 forward naar je diskstation en webdav ingeschakeld hebt.
Ook kan je met internet explorer inloggen met hdamy bla bla gevolgd door :5000 dan kom je in het normale inlogscherm en ook daar kan je files downloaden. ook hier weer forwarden.

Succes

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 182
  • -Ontvangen: 2725
  • Berichten: 16.787
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #12 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:43:10 »
.. en raad mensen altijd aan gewoon een betaalde (tussen de 10 en 25 euro/jaar) service te nemen.

Noem mij dan een betalende dienst die quick connect vervangt en ook connecties naar de nas maakt als de poorten 5000/5001 aan de zendende kant geblokkerd zijn en de router van de nas geen forwards ingesteld heeft.

Ik ben overigens ook geen Quick Connect gebruiker, want het gaat synology helemaal niet aan wanneer en hoevaak ik mijn nas extern gebruik.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 281
  • -Ontvangen: 1809
  • Berichten: 11.005
    • http://www.dwvbb.nl
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #13 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:58:12 »
Uhh... Quickconect als betaalde dienst? Dat kan niet...
Quicknet != DynDNS

De DynDNS dienst werkt overigens wel meestal goed... Naast de DynDNS dienst van Synology gebruik ik ook een andere die het ook gewoon altijd prima doet.

Je laat het nu klinken alsof DynDNS iets van Synology is.
DynDNS is echter een compleet ander bedrijf.
En ik maak daar, tegen betaling, gebruik van en in drie jaar nog nooit een storing mee gehad.
RS814+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS815+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 8 Btrfs

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: QuicConnect werkt niet meer
« Reactie #14 Gepost op: 12 augustus 2013, 10:31:20 »
.. en raad mensen altijd aan gewoon een betaalde (tussen de 10 en 25 euro/jaar) service te nemen.

Noem mij dan een betalende dienst die quick connect vervangt en ook connecties naar de nas maakt als de poorten 5000/5001 aan de zendende kant geblokkerd zijn en de router van de nas geen forwards ingesteld heeft.

Goh, als die geblokkeerd is dan zit je meestal op het netwerk van een bedrijf wat (1) waarde hecht aan zijn beveiliging en onnodige verbindingen terecht afschermt en (2) terecht geen enkele boodschap heeft aan mensen die tijdens werktijd zonodig hun NAS menen te moeten raadplegen. Want als daar wel een serieuze noodzaak toe is dan kun je altijd vragen om bepaalde poorten open te zetten.


Overigens zal er m.i. op de router van de NAS altijd een Port Forward ingesteld moeten zijn anders kan ook Synology er niet terecht kunnen komen want hoe moet die router weten dat hij voor Synology opeens naar die router moet? En je kunt rustig een forward ban poot 80 naar 5000 instellen. Er zullen weinig bedrijven zijn die ook poort 80 blokkeren.
 

Citaat
Ik ben overigens ook geen Quick Connect gebruiker, want het gaat synology helemaal niet aan wanneer en hoevaak ik mijn nas extern gebruik.

Een van de redenen waarom ik ooit binnen 1 week een Netgear ReadyNas de deur uit heb gegooid want daar werd je verplicht om voor vrijwel alle externe activiteiten dit via Netgear te laten lopen.

Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114