Auteur Topic: Verbinding valt weg / log?  (gelezen 3013 keer)

Offline superfunki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 55
Verbinding valt weg / log?
« Gepost op: 16 november 2014, 12:08:51 »
Mijn NAS valt nogal eens weg.Ik kan dan het apparaat niet meer benaderen via de webinterface of de apps op m´n telefoon/tablet. DIt gebeurt minimaal een keer per week.

Het apparaat werkt na een handmatige herstart weer, maar ik ben benieuwd of ik kan achterhalen waardoor dit komt. Houdt het apparaat dat ergens bij? Bijvoorbeeld; internetverninding viel weg, stroom viel uit, etc?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: WD30EFRX 3 TB

Offline superfunki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 55
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2014, 10:46:35 »
ervaar nu weer hetzelfde probleem. Gek genoeg doet cloustation het wel. Ik heb een foto gemaakt met m'n telefoon die wordt gesynchroniseerd naar de nas en vervolgens weer naar m'n computer.
Het lijkt dus in het benaderen via web en apps te zitten.

Iemand suggesties wat ik kan checken?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: WD30EFRX 3 TB

Offline superfunki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 55
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #2 Gepost op: 19 november 2014, 11:57:21 »
Iemand die mij kan adviseren?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: WD30EFRX 3 TB

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 281
  • -Ontvangen: 1809
  • Berichten: 11.005
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #3 Gepost op: 19 november 2014, 12:08:52 »
Staat er niets vreemds in de log?
Kan vele oorzaken hebben, is natuurlijk lastig om zo even een pasklare oplossing voor te hebben.
RS814+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS815+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 8 Btrfs

Offline superfunki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 55
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #4 Gepost op: 19 november 2014, 14:57:47 »
Het enige wat ik (meermaals) zie staan (naast wanneer ik heb ingelogd) is 'System detected that external ip address has been changed to..."

Kan het daar in zitten?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: WD30EFRX 3 TB

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.660
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #5 Gepost op: 19 november 2014, 16:05:49 »
Dat zou heel goed kunnen :)
Op welke manier benader je de NAS? Intern of extern? En met een DDNS toevallig?

Kun je op het moment dat de NAS niet te benaderen is, wel intern de NAS vinden?
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline superfunki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 55
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #6 Gepost op: 19 november 2014, 18:57:39 »
Ik benader de nas extern, het apparaat staat ergens anders. Van intern benaderen is zelden sprake. Hoe kan ik zien of ik een DDNS gebruik?

Dank voor je reactie
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: WD30EFRX 3 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1431
  • -Ontvangen: 8211
  • Berichten: 44.747
    • Truebase
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #7 Gepost op: 19 november 2014, 19:54:06 »
Citaat
Hoe kan ik zien of ik een DDNS gebruik?
Dat zie je aan het adres wat je ingeeft b.v. ditismijnds@naam.nl maar dat zal je wel niet gebruiken want dan had je het wel geweten, je moet n.l. DDNS registreren.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline superfunki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 55
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #8 Gepost op: 19 november 2014, 20:01:43 »
Okay. Ik heb wel een quickconnect aangemaakt, maar dat ik wat anders dus?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: WD30EFRX 3 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1431
  • -Ontvangen: 8211
  • Berichten: 44.747
    • Truebase
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2014, 20:04:20 »
QC is inderdaad anders dan DDNS.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline superfunki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 55
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #10 Gepost op: 19 november 2014, 20:09:16 »
dank voor de toelichting. Dan even terug naar de vraag; kan het dynamische ip oorzaak zijn van een sterk wisselende verbinding? Ik ben al aan het zoeken op o.a dit forum maar ben er nog niet helemaal achter
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: WD30EFRX 3 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1431
  • -Ontvangen: 8211
  • Berichten: 44.747
    • Truebase
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #11 Gepost op: 19 november 2014, 20:11:59 »
Citaat
kan het dynamische ip oorzaak zijn van een sterk wisselende verbinding?
Nee, dat kan niet de oorzaak zijn.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-8   DS115J    DSM 7.1.1-42962-7   DS918+    DSM 6.2.4-25556-8
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-8   DS220+    DSM 7.2.2-72806-4
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-4   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-13
BeeDrive   1TB             BeeStation BSM 1.3-65646                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-13

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.660
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #12 Gepost op: 19 november 2014, 20:38:40 »
Maar de verbinding wordt wel weer automatisch terug goed?
Quikconect zou toch dynamische IP adressen moet ondervangen..
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline superfunki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 5
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 55
Re: Verbinding valt weg / log?
« Reactie #13 Gepost op: 19 november 2014, 20:51:31 »
Ja, al moet ie zo nu en dan wel opnieuw worden opgestart.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: WD30EFRX 3 TB


 

Foutcode -3 CLoudstation verbinding

Gestart door Marco MathijssenBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 4
Gelezen: 1751
Laatste bericht 26 december 2017, 11:36:04
door Marco Mathijssen
Geen verbinding met web VPN

Gestart door langetopperBoard Synology Router

Reacties: 8
Gelezen: 1663
Laatste bericht 17 december 2018, 06:53:37
door dvandonkelaar
Verbinding Niet Beveiligd

Gestart door Irmaxx59Board Synology DSM algemeen

Reacties: 3
Gelezen: 1054
Laatste bericht 31 augustus 2019, 17:16:43
door Irmaxx59
DS Cam verbinding

Gestart door Arjan1981Board Android Apps

Reacties: 3
Gelezen: 1593
Laatste bericht 27 januari 2024, 20:20:20
door Arjan1981
VPN server gebruiken + VPN verbinding naar andere NAS

Gestart door steef27Board VPN Server

Reacties: 1
Gelezen: 1339
Laatste bericht 10 september 2016, 13:16:58
door Birdy