Ik heb al enkele malen onderstaand bericht ontvangen van mijn 1511+.
Geachte gebruiker,
Harde schijf 2 op NAS... heeft een I/O fout vertoond, maar het werkt nu correct na een aantal nieuwe pogingen; het is mogelijk dat slechte sectoren aan de oorzaak van de fout lagen. Indien deze situatie zich opnieuw voordoet, moet u een back-up uitvoeren van uw gegevens en de S.M.A.R.T.-test uitvoeren op uw harde schijf om de gegevens op de harde schijf te controleren.
Met vriendelijke groeten,
Synology DiskStation
Volgens de smart testen (zowel snel als uitgebreid) is de schijf OK,
Ik word toch wel een beetje zenuwachtig van dit soort waarschuwingen. Wat is handig om te doen behalve back-uppen?
En stel dat deze schijf kapot gaat, dan ben ik toch niet al mijn data kwijt? (raid 5). Deze kan ik dan toch vervangen door een ander exemplaar van dezelfde grootte? (volume rebuilden)