Auteur Topic: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???  (gelezen 9610 keer)

Offline vischp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
LS... heb een ticket geopend omdat ik file sharing niet juist werkend krijg. Ik maak via file station een link aan en verstuur deze naar bijvoorbeeld een vriend. de vriend kan de link gewoon benaderen en op moment dat hij de mappen of files wil downloaden krijgt ij een foutmelding, zie bijlage.

de helpdesk komt terug met hun reactie op mijn ticket en vraagt mij 'What port number do you use for DSM, could you provide the IP+port number, and the admin password?'. 

Ik vertrouw dit uiteraard voor geen meter en heb reply gestuurd waarom en orgnisatie vraagt om een admin-ww en daarop reageert hij dat hij 'The reason why i asked for the admin password and remote access is to see if I am able to reproduce the problem with your environment/NAS. The admin has full access, with this account it is easier to rule out the factor of privilege/permission'

ik geloof van harte dat hij dan meer kan reproduceren als hij in bezit is van mijn admin wachtwoord, maar heb dit echt nog noooit meegemaakt en ben uiteraard niet van plan om dit met hem te delen.

heeft één van jullie dit eerder meegemaakt?

Paul
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x 4TB

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.980
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2015, 08:27:25 »
Ja hoor, veel vaker meegemaakt.
En zo lossen ze problemen van afstand meestal prima op.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Pippin

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 103
  • -Ontvangen: 529
  • Berichten: 2.723
  • a.k.a. MMD
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #2 Gepost op: 09 december 2015, 08:29:58 »

Naar welk adres heb je gemaild?
Als het Synology is dan is het wel ok maar een prettig idee is het niet.

Wijzig het wachtwoord van het standaard admin account en als ze klaar zijn wijzig je nog een keer.
DS414
OpenVPN #1: Beter beveiligen OpenVPN #2: Beter beveiligen als client

I gloomily came to the ironic conclusion that if you take a highly intelligent person and give them the best possible, elite education, then you will most likely wind up with an academic who is completely impervious to reality.
Halton Arp

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1343
  • -Ontvangen: 7824
  • Berichten: 43.255
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #3 Gepost op: 09 december 2015, 08:34:00 »
Heb dit ook wel eens meegemaakt, met een RAID issue, probleem hebben ze remote opgelost.
Staat ook in DSM Help.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Stephan296

  • Gast
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #4 Gepost op: 09 december 2015, 08:52:54 »
Dat ipadres + port klopt niet.
Ik heb ze ook wel eens toegang verschaft maar dat ging op andere basis dan ipadres + port.

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.980
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #5 Gepost op: 09 december 2015, 09:02:13 »
We hebben het toch wel over de helpdesk van Synology?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1343
  • -Ontvangen: 7824
  • Berichten: 43.255
  • FIFO / LIFO
    • Truebase
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #6 Gepost op: 09 december 2015, 09:09:22 »
Misschien even de betreffende E-Mail hier tonen ?
En aangeven hoe en waar je die Ticket hebt ingelegd.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.3-25426-2   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.1-69057-5
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 6.2.4-25556-7   RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.0-65162                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Stephan296

  • Gast
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #7 Gepost op: 09 december 2015, 09:09:43 »
Hoe heb je het ticket aangemaakt?

Stephan296

  • Gast
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #8 Gepost op: 09 december 2015, 09:10:01 »
Dat zeg ik @Birdy :-)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2633
  • Berichten: 16.304
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #9 Gepost op: 09 december 2015, 09:10:35 »
Hoe moeten ze anders een probleem oplossen als ze er niet zelf bij kunnen komen. Alles via mailwisseling uitleggen is zeer inefficiënt, en dus duur. Als je een PC naar een werkplaats brengt of een techneut in huis haalt zitten die ook bij je apparatuur. Het alternatief is om het probleem zelf op te lossen.

Synology geeft 3 IP adressen van waaraf ze inloggen. Ik heb die IP adressen standaard in mijn firewall staan zodat iemand anders er vanaf het internet nog steeds niet via ssh in kan met dat account.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline vischp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #10 Gepost op: 09 december 2015, 09:36:55 »
denk allen voor reactie.. bijgaand de email. heb het via de officiele website van Synology aangemeld en ticketnummer ontvangen. mailadres lijkt ook wel de echte te zijn... maar dan nog, ik ga toch niet mij admin wachtwoord weggeven, druist echt tegen al mijn principes in

"Synology Support" <support@Synology.com>

Re: Synology Support Ticket: #713870‏


Re: Synology Support Ticket: #713870
Synology Support (support@Synology.com)  Toevoegen aan contactpersonen   Prioriteit Hoog  7:35   Dit bericht boven aan het Postvak IN laten staan 
Aan: paul visch
support@Synology.com
Hi Paul,

First of all I do not understand the language at all, so you would need to help translate so that I can understand better.

der2.synology.com It seems it is saying something about this link, you would need to make sure this is accessible.

The reason why i asked for the admin password and remote access is to see if I am able to reproduce the problem with your environment/NAS.

The admin has full access, with this account it is easier to rule out the factor of privilege/permission.

So please provide required information.

Have you also tried with File Station (DSM), does issue occur with File Station too? Or only to DS file?

Hope this helps.

Take care and have a good day,
Harper Shen
Technical support
Synology
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x 4TB

Stephan296

  • Gast
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #11 Gepost op: 09 december 2015, 09:40:42 »
Als je dat niet geeft kunnen ze je ook niet helpen.
Heb je ook de eerste mail waarin ze om je ipadres + poort vragen.

Offline vischp

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #12 Gepost op: 09 december 2015, 09:45:38 »
bijgaand de eerste email

What port number do you use for DSM, could you provide the IP+port number, and the admin password?

Please help translate the error message.

Hope this helps.

Best Regards,
Harper Shen
Technical support
Synology
  • Mijn Synology: DS412+
  • HDD's: 4 x 4TB

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #13 Gepost op: 09 december 2015, 10:58:10 »
Snap weinig van bovenstaand.

De enige keer dat ik een probleem had wat door Synology moest worden opgelost. Heb ik het aangemeld via "Ondersteunings center" en daar bij "services" toegang gegeven en aan hen de identificatiesleutel doorgegeven waarmee ze toegang tot het systeem hadden.

Volgens mij heb ik toen geen IP + adminWW ingegeven. Meen wel dat Admin geactiveerd moest zijn.
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline klen

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 30
  • Berichten: 416
Re: Synology helpdesk vraagt mij om admin wachtwoord voor troubleshooting???
« Reactie #14 Gepost op: 09 december 2015, 14:10:40 »
Die helpdesk-dude wil je gewoon helpen. Verander je admin wachtwoord tijdelijk en laat hen weten op welke poort je DSM draait.
Verander desnoods de DSM poort tijdelijk.
De fout ligt bij de gebruikerspermissies voor de gebruiker die de filestation link wil openen. Je moet die gebruiker vermoedelijk rechten geven op het gebruik van Filestation.

Iets dat Synology in 5 minuten kan zien en in 6 minuten kan oplossen -  als je de melding even in het engels vertaald


--
DS-412+ DSM 5.x
DS-112j  DSM 5.x
DS-107+ DSM 2.3-1157


 

Synology en Kyocera: Scan -> Map mogelijk?

Gestart door OSXtvBoard Externe harddisks en Printers

Reacties: 4
Gelezen: 3152
Laatste bericht 29 december 2014, 13:30:36
door Ben(V)
Backup van & naar Synology

Gestart door syngeekBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 14
Gelezen: 3580
Laatste bericht 05 februari 2015, 11:18:27
door syngeek
Synology assistent - Mapstation

Gestart door JeffreyHBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 3
Gelezen: 3706
Laatste bericht 10 januari 2014, 23:19:59
door Birdy
Synology verhelpt kwetsbaarheid in DiskStation Manager

Gestart door Synology Official TeamBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 1751
Laatste bericht 20 februari 2014, 16:18:17
door Synology Official Team
Synology??? Hoe kan dit nou???

Gestart door HHGDBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2382
Laatste bericht 22 april 2014, 08:47:47
door HHGD