Auteur Topic: emails versturen lukt niet meer...[opgelost]  (gelezen 3194 keer)

Offline nawikre

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 22
emails versturen lukt niet meer...[opgelost]
« Gepost op: 16 maart 2016, 08:36:45 »
Hallo Mensen,

ik zit met een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb 2 problemen die misschien wel/niet met elkaar te maken hebben.
1. Sinds maandag kan ik GEEN email meer versturen. Ze blijven in mijn wachtrij staan van de mail server.
2. Sinds maandag krijg ik van mensen te horen dat wanneer ze mij een email sturen, zij een foutmelding krijgen...zie hieronder.
*** MAIL DELIVERY FAILURE REPORT ***

The original message was received at Wed, 16 Mar 2016 07:12:10 +0000 from host DB3PR04MB0794.eurprd04.prod.outlook.com ([10.160.52.147]).

Subject: RE: energieverbruik .....
From: r*********.nl

Mail delivery to the following recipient has finally failed:

ldr@ledreus.nl
   Last reason: 550 5.0.0
   Explanation: host mail.led****.nl [84.246.4.155] said: <ldr@led****.nl> No such user
                here

   Transcript of session:
   ... while talking to mail.led****.nl [84.246.4.155]:
   >>> RCPT TO:<ldr@led****.nl>
   <<< 550 <ldr@led****.nl> No such user here

Nu ben ik gaan kijken in de mailserver van mijn synology en dacht dat ik mijnSMTP instellingen veranderd moeten worden...omdat deze nog met de gegevens werkte van mijn oude domein. Ik zit nu bij strato en moet volgens hun website de volgende gegevens gebruiken.

In SMTP menu:
aangevinkt: SMTP inschakelen
aangevinkt: SMTP-verificatie inschakelen
aangevinkt: Autorisatie voor LAN verbindingen negeren.

Daarna via de knop SMTP RELAY
aangevinkt: SMTP relay inschakelen
server: smtp.strato.com
Poort: 465
aangevinkt: Altijd een beveiligde verbinding gebruiken(TLS)
aangevinkt: Authenticatie vereist
login:
wachtwoord: de gegevens die ik gebruik om in te loggen in mijn webmail account van Strato.


In de router heb ik poort 465 (intern en extern) forward naar het interne ip adres van mijn synology.

Nog steeds krijg ik de melding in mijn mailserver onder het tabblad "Wachtrij"
connect to SMTP.strato.com [2a01*********]:465: Network is unreachable
Ik heb mijn DNS nagekeken, en die staan op 8.8.8.8 en alternatief 8.8.4.4

Ik heb hier niet genoeg verstand van om nu te weten wat verder te doen......Kunnen jullie me de juiste richting op duwen....waar moet ik nu naar kijken?
Ik gebruik de mailserver zakelijk, dus het is nu ERG lastig dat ik geen emails kan versturen. Ik moet het nu via de webmail van strato doen.....niet ideaal.

Ik hoor het graag.

Bedankt

Iwan

 

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 142
  • -Ontvangen: 2110
  • Berichten: 13.824
Re: emails versturen lukt niet meer...
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2016, 08:56:09 »
Ik zie geen fouten in je instellingen. De fout zal dus heel ergens anders zitten.

Misschien een IPv6 fout in dsm, mailserver of je router die boven komt omdat je provider plots op IPv6 geactiveerd heeft? De smtp server van Strato heeft ook een IPv6 adres: 2a01:238:20a:202:55f0::1132  Je zou kunnen proberen om IPv6 ondersteuning in de nas uit te zetten.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline nawikre

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 22
Re: emails versturen lukt niet meer...
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2016, 09:44:58 »
Briolet,

bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb IP V6 uitgezet, maar dit maakt geen verschil. helaas....

Offline nawikre

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 22
Re: emails versturen lukt niet meer...
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2016, 09:55:04 »
Ik heb het gevonden.

ik las op de Duitse synology forum een zelfde probleem. Daar hebben ze de poort ingesteld op 587 en daar werkte het direct.
Ik heb dit idem gedaan en het werkte inderdaad direct.

Probleem opgelost....

bedankt voor het meedenken.

smtp.strato.com TLS poort moet 587 zijn, NIET 465.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 142
  • -Ontvangen: 2110
  • Berichten: 13.824
Re: emails versturen lukt niet meer...[opgelost]
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2016, 13:13:03 »
Mooi dat het opgelost is. Strato zelf geeft idd wel poort 465 aan: De-instellingen-voor-de-bekendste-e-mailprogramma's

Ik moet toegeven dat ik zelf ook wel eens de andere poort probeer als de een niet werkt. Dan hangt er net een ander protocol achter die poort.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)


 

Vreemde emails.

Gestart door BirdyBoard The lounge

Reacties: 14
Gelezen: 1446
Laatste bericht 24 juni 2019, 13:23:50
door Vuurvreter
Emails overzetten van computer naar synology

Gestart door lucasvdv11Board Mail Station

Reacties: 3
Gelezen: 2298
Laatste bericht 12 januari 2014, 18:19:31
door Robert Koopman
Geblokkeerde Emails

Gestart door incotjeBoard Mailplus server en client

Reacties: 3
Gelezen: 202
Laatste bericht 04 februari 2021, 21:05:58
door ufosyno
Na een reboot emails die al lang zijn verzonden in inbox

Gestart door haelengBoard Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 1263
Laatste bericht 07 oktober 2012, 22:38:38
door haeleng
Emails worden als "gelezen"gemarkeerd

Gestart door JohBoard Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 1181
Laatste bericht 22 september 2013, 14:46:44
door Joh