Auteur Topic: Geen mail meer na update naar DSM 6.0  (gelezen 3486 keer)

Offline mdnooyer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 18
Geen mail meer na update naar DSM 6.0
« Gepost op: 31 maart 2016, 13:26:21 »
Na de update van onze DS212J doet de mail het niet meer.
heb de beveiligde verbinding uitgezet en kon toen weer mail versturen.
Maar wat ik ook doe, ik kan geen mail ontvangen.
wachtwoorden gecheckt, pop gecheckt enz enz.
Ik kan de mail wel ontvangen via outlook, maar niet meer via roundcube.

Wie weet raad.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2634
  • Berichten: 16.311
Re: Geen mail meer na update
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2016, 13:46:31 »
Vaag. Als mailserver mail ontvangt, moet die per definitie ook in RoundCube zichtbaar zijn.

Verder heeft pop niets met mail ontvangen te maken. Ontvangen gaat altijd via de smtp server.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline mdnooyer

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 18
Re: Geen mail meer na update
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2016, 13:49:06 »
Hoi,

Als ik via de website van de onze provider kijk zie ik alles in de mailbox staan.
Via mijn iPhone en mijn windows pc, krijg ik ook de mail binnen. (laat een copie op de server staan)
Maar roundcube op onze nas krijgt de mail niet binnen.
Kan nu ondertussen wel verzenden.

mvgr, Mark

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2634
  • Berichten: 16.311
Re: Geen mail meer na update
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2016, 13:59:50 »
Dat maakt het duidelijker. Je gebruikt MailServer niet eens, maar gebruikt alleen Roundcube om een extern account te poppen.

Dan heeft het wel ontvangen van outlook hier niets mee te maken, want waarschijnlijk komt de nas daar helemaal niet bij kijken.

Geen idee waar dat aan zou liggen. Hier geeft pop van een extern account geen probleem, maar er waren hier wel meldingen over. Ik plaats het topic daarom naar MailStation, want daar hoort het dan thuis.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Hutje

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 201
  • -Ontvangen: 218
  • Berichten: 1.808
Re: Geen mail meer na update
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2016, 00:04:36 »
Verder heeft pop niets met mail ontvangen te maken. Ontvangen gaat altijd via de smtp server.
@Briolet : Dat heb je toch niet goed hoor....
POP is de ontvangende server en SMTP is de zendende server.
Zie ook <hier>

DS1515+  [3x 8TB + 1x 4TB + 1x 3TB]  8 GB DDR3 DSM 6.1.7-15284 Update 3
DS1512+  [3x 4TB + 2x 2TB]  4 GB DDR3 DSM 6.1.7-15284 Update 3
DS411j     [3 x 2TB SHR] DSM 6.1.7-15284 Update 3
DS211j     [TEST-NAS] DSM 6.1-15101
RT1900    [AP-mode] SRM 1.2-7742
UPS          APC Back-UPS ES 700G

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2634
  • Berichten: 16.311
Re: Geen mail meer na update naar DSM 6.0
« Reactie #5 Gepost op: 16 april 2016, 10:15:41 »
Daar ben ik maar half mee eens. Mail wordt via SMTP verzonden. De mail verdwijnt echter niet in een zwart gat, dus is er ook een kant die de ontvangende kant is.  (b.v. MaliServer)

POP haalt de mail zelf op van een externe server. Voor mijn gevoel is dat ophalen en niet ontvangen, maar dat zit dicht tegen elkaar aan.

In elk geval was ik er bij de oorspronkelijke vraag vanuit gegaan dat er geen mail meer afgeleverd werd. Het staat er ook niet duidelijk bij.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Jac Engels

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Geen mail meer na update naar DSM 6.0
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2016, 11:30:26 »
Heb hetzelfde probleem met 1 van mijn 5 mailaccounts op de NAS. Ik haal ook via POP in Mailstation de mail op bij mijn provider. Sinds de update twee weken geleden wordt van 1 account de mail niet meer opgehaald.
Zou graag iets van een log willen benaderen om te kijken wat er mis gaat.
  • Mijn Synology: ds212
  • HDD's: 2

Offline Jac Engels

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 4
Re: Geen mail meer na update naar DSM 6.0
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2016, 22:17:37 »
Had hetzelfde probleem met 2 van mijn 5 accounts. Na de update van mailstation vandaag werkt alles weer naar behoren.
  • Mijn Synology: ds212
  • HDD's: 2


 

[RAID 5] SPARE of Geen spare kiezen

Gestart door michaBoard NAS hardware vragen

Reacties: 4
Gelezen: 5690
Laatste bericht 28 april 2010, 14:52:12
door micha
Kan EZ internet niet gebruiken: u heeft geen gateway ip adres ingesteld

Gestart door UnderlyingglitchBoard Netwerk algemeen

Reacties: 5
Gelezen: 1761
Laatste bericht 08 juli 2018, 18:08:37
door Robert Koopman
Eerste opstart DS718+ loopt onmiddellijk fout: geen volume gemaakt

Gestart door RihoNASBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1194
Laatste bericht 06 november 2018, 11:15:58
door RihoNAS
Probleem met interne toegang + geen externe toegang mogelijk

Gestart door Dementor69Board Netwerk algemeen

Reacties: 11
Gelezen: 1944
Laatste bericht 21 april 2019, 17:31:49
door Briolet
DS112J installeert geen nieuwe DSM

Gestart door WimKeBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 3
Gelezen: 964
Laatste bericht 17 augustus 2019, 15:11:37
door Briolet