Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: Michel5 op 17 juni 2013, 16:37:35
-
Ben , na vele uren knutselen, helaas volkomen de weg kwijt in het aan de praat krijgen van mailserver op de synology. Ik ontvang geen mailtjes laat staan dat ik ze kan versturen. Kom uiteraard ook de nodige info tegen op het forum, maar er gaat ergens iets grondig mis en ik zie het niet meer. Dus svp graag jullie hulp.
Ik heb:
- via Hostnet.nl een eigen domeinnaam.nl
- een dynamische adres bij no-ip: domeinnaam.no-ip.org
- op host net aangemaakt:
mijndomeinn.nl MX mail.mijndomein.nl
mail.mijndomein.nl A extern ip adres van mijn router
*.mijndomein .nl Cname mijndomein.no-ip.org
Vraag: kloppen deze instellingen? Mis ik een record? Is met name de derde record wel goed?
Op de NAS:
-- in configuratiescherm – Gebruiker de gebruikers basismap ingeschakeld
- configuratiescherm – DDNS ingevuld:
noIP.com mijndomain.no-ip.org
Vraag: lijkt me in orde zo?
Mailserver geinstalleerd.
* SMTP tab:
- vinkje bij ‘ SMTP inschakelen
- accounttype: lokale gebruikers
- domeinnaam: mijndomein.nl
- vinkje bij SMTP relay inschakelen
- server: smtp.telfort.nl
- poort 25
* IMAP tab:
- vinkje bij POP 3 en bij IMAP
Vraag: kloppen deze instellingen wel. Met name de relay naar telfort, of kan ik deze helemaal weglaten?
Mailstation geinstaleerd
• beheerders instellingen,
- tab SMTP:
o smtp server: mijndomein.nl
o poort 25
- tab pop3:
* vinkje bij toestaan e-mailberichten van externe pop3 server
Vraag: kloppen deze instellingen wel of moet bij smtp juist staan smtp.telfort.nl?
Ik heb op mijn router geen porten geforward, behalve dan de 5000 voor de NAS
Vraag: moet ik hier de poorten 25 en 110 openzetten?
Vraag: Wat zie ik verder over het hoofd?
Dank voor jullie aandacht voor deze uitvoerige mail.
-
Wie is je internet provider thuis?
Edit: bij nader inzien; Telfort is ook een thuisprovider tegenwoordig toch?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ja telfort gewoon als thuisprovider
-
Ik ga vanavond even mijn instellingen nalopen, kijken of ik je dan kan helpen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Vraag 1: bijna, je moet ook een A-record aanmaken met mijndomein.nl
Ik zou overigens heel die andere zooi van dyndns eruit gooien. Je maakt het hiermee onnodig moeilijk. Hoe vaak verandert je externe ip-adres nou eenmaal? Ik benader mijn adminconsole (ook thuis) altijd via internet dus heb het meteen door als mijn ip is veranderd. Eventueel installeer je iHawk op je telefoon, dan krijg je meteen een bericht. Ik zit bij Ziggo en in de praktijk komt dit nooit voor. Ik zou daarom die cname eens laten verwijzen naar mijndomein.nl; als het straks werkt, kun je altijd nog gaan experimenteren.
Vraag 2: dus eerst rechtstreeks werkend proberen te krijgen, dan (indien gewenst) pas via dyndns
Vraag 3: relay via Telfort moet sowieso werken, het is de vraag of Telfort vereist dat je via hun mailserver verzend. Groot kans van wel. Dat doen de meeste providers om spammers tegen te gaan. Je kunt ook op hun site even zoeken of je ssl kunt gebruiken op poort 587. Dan zul je wel moeten inloggen met je telfort gebruikersnaam en wachtwoord.
Vraag 4: deze instellingen kloppen. smtp-server is in dit geval inderdaad mijndomein.nl
Vraag 5: poorten 25 (of 587) en 110 moeten wel degelijk geforward worden! Anders zal het nooit werken. Controleer ook even via canyouseeme.org of de server te zien is achter de poorten als je dit geregeld hebt
Vraag 6: volgens mij niks ;-)
Succes, ik hoop dat je hiermee verder komt. Volgens mij ben je een heel eind, maar die portforwards heb je echt nodig.
-
Lees no-ip.org waar Dyndns staat 8)
-
Ja inderdaad. Ik wist het niet meer precies toen ik mijn antwoord aan het typen was :mrgreen:
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Dank, ik ga aan de slag. Ik laat het resultaat zsm weten
grt
-
Luke,
ff update: weer twee uur geknutseld. niets. Concentreer me nu even op port forwarden. canyouseeme.org ziet helemaal niets...
more to follow...(als pc nog leeft tegen die tijd)
-
Weer effe update.
Luke: ben er bijna.
Probleem zat inderdaad in het openstellen van poorten (naast openstellen, ook op de router nog de firewall rules aanpassen: duurde even voor dat ik dat door had...)
Kan nu wel mail ontvangen, maar nog niet versturen.
Fourmelding: "SMTP fout 554. Kan ontvanger niet toevoegen. Relay access denied."
Vind op internet wel de reden van deze melding, maar niet de concrete oplossing. Kan iemand mij vertellen waar ik welke instelling moet aanpassen?
dank
-
Heb je poort 587 met inloggegevens geprobeerd?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Fourmelding: "SMTP fout 554. Kan ontvanger niet toevoegen. Relay access denied."
Je hebt in Mail Server Telfort als smtp server staat maar in Mail Station jouw eigen domein als SMTP server.
Zit daar misschien de fout?
Ik gebruik Mail Station niet, en in Mail Server had ik voorheen UPC als uitgaande server staan.
Nu niet meer, ik gebruik SMPT services van Dyndsn omdat UPC er een keer 24+ uur uit lag.
Toen ik alleen Mail Station in gebruik had moest ik na elke update van DSM ergens in een config file de SMTP server van UPC opnieuw instellen, in Mail Station zelf kon dat niet.
-
Dat gaat niet werken denk ik. De meeste providers staan het niet meer toe om je eigen smtp server te gebruiken ivm spam (bewust of onbewust). Daarom vereisen ze dat alle uitgaande mail via hun servers wordt verstuurd. De meesten willen echter wel weten wie er dan gebruik maakt, vandaar dat je sls met authenticatie moet gebruiken (poort 587).
-
Dat gaat niet werken denk ik.
Ik begrijp even niet wat je bedoeld.
Ik had altijd als SMTP server de SMTP server van UPC in gebruik.
Dat is dan de relay server.
Twee maanden terug lag de mail bij UPC er 24+ uur uit en dat was erg lastig.
Daarom heb ik voor 19 dollar per jaar SMTP gebruik bij DynDNS gekocht.
Het werkt echt :)
In alle clients die ik gebruik, PC's en laptops met Outlook geef ik mijn domeinnnaam op als mailserver.
En in iPhones en iPads eigenlijk ook. Alle mail loopt via mijn NAS, ook als de gebruikers onderweg mailen via gast Wifi verkeer alsmede 3G verbindingen.
-
Ik bedoel dat de meeste providers vereisen dat je hun smtp server gebruikt op het moment dat je op hun netwerk zit (lees: thuis bent). Misschien niet bij UPC.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Aha, zo begrijp ik wat je schreef.
Ja, dat durf ik niet te zeggen.
Als (bijna) geen enkele provider dat zou toestaan waarom bestaan er dan speciale SMTP service bedrijven?
Ik heb mijn hoofddomein ook bij DynDSN en maak daarom gebruik van hun DDNS service.
De SMTP service kon ik gewoon als extra optie kiezen en kreeg nergens een waarschuwing dat dit bij vele providers niet zou werken.
Er was wel eerst een "test" functie om te kijken of het kon werken, wie weet is dat er wel voor bedacht.
Werkt het niet: provider niet geschikt voor deze optie?
Maar als de TS toch overal Telfort bij SMTP invult gaat de mail toch via de Telfort SMTP server?
-
Dat klopt, maar via poort 25 gaat dat anoniem. Ziggo bijvoorbeeld staat dat niet toe. Die willen weten dat ik inlog op hun server. Big brother in de polder
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ik gebruik de SMTP server van GMAIL, kost niks en werkt altijd.
wel aanmelden, maar iedereen heeft toch wel een gmail account :)
-
Bij mij is dus poort 25 geen probleem.
Maar ik heb even gekeken en lees het volgende:
You'll need to set your server or client to connect to us on one of the following ports: 25, 2525, 10025, 465, 10465
Alternatieve poorten zijn te gebruiken om een poort-25 blokkade te omzeilen blijkbaar.
Ik gebruik geen enkele mail functie van UPC, wil ik ook niet.
-
Ik gebruik Telfort zonder probleem
[v] Enable SMTP Relay
Server=smtp.telfort.nl
Port=25
[_] Always use secure connection (TLS) - Dus NIET aangevinkt
[v] Authentication required
Account=xxxx@telfort.nl
Password=yyyy
Let bij password wel op, ik heb er 2 bij Telfort: 1 voor algemeen, 1 voor e-mail.
Groeten,
Erik
-
Dat kan ook inderdaad. Wel met authenticiatie. Volgens mij MOET TS er nu wel uitkomen:-)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Heren,
Ja, met zo'n laatste opmerking nam de druk wel erg toe. Een grote verantwoordelijkheid rustte op mijn schouders...
En ik kan jullie melden:
Mijn dank is groot voor al jullie meedenken. Het werkt!
Gewoon op poort 25,
en overige instellingen als in mijn eerste post.
Doorbraak was inderdaad de port forwarding op mijn router. Dank Luke.
i.c.m. de bevestiging van Basalt Erik dat het met Telfort gewoon moet kunnen.
Het duurde alleen even voordat ik doorhad, dat je in 'mijn router' (die ik niets voor niets "zeik-cel" noem) ook firewall rules moet aanmaken voor betreffende poorten.
Het duurde nog langer (vandaag zo'n beetje hele dag) voordat ik vervolgens doorhad dat je in de firewall rules, verschillende rules kunt aanmaken voor "binnen komend" en "uitgaand" verkeer. Poort 25 stond open voor ingaand, niet voor uitgaand....
Nogmaals dank, echter...
nog 1 vraag
Wordt met TS bedoeld: Topic starter
Als juist, dan heb ik nu het idee dat ik er helemaal bij hoor en verklaar wat mij betreft TC
HG
Michel
-
Mooi! En ja, TS is topic starter ;-)
Sent from my iPhone using Tapatalk