Auteur Topic: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?  (gelezen 2839 keer)

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 378
Vrouw van vriend met DS418play trekt onwetend de verkeerde stekker uit het stopcontact en nu is de indexeringsdatabase van Universal search beschadigd, hoe herstellen?
Het gaat enkel om zijn belangrijkste gedeelde map 'music'. Zie bijlage.

Ik heb de NAS herstart, muziek uit map 'music' tijdelijk overgezet naar andere gedeelde map en map 'music' verwijderd (waarvoor eerst audio station en iTunes server uitgeschakeld moesten worden), dan Audio station terug geactiveerd die automatisch terug een map 'music' aanmaakt, maar krijg steeds hetzelfde bericht dat de bewerking mislukt is.
Ik weet me geen raad meer. Iemand een oplossing?

DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 6
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 1368
  • Berichten: 5.762
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #1 Gepost op: 01 juni 2018, 06:17:34 »
Je kunt in het DSM configuratiescherm naar de Indexering service gaan en daar opdracht geven dat je alles opnieuw wilt indexeren.

Ben(V)

  • Gast
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #2 Gepost op: 01 juni 2018, 09:03:23 »
Tja of op "klik" klikken in het oranje omcirkelde deel van je screenshot in plaats van zo moeilijk te gaan doen door al je data te gaan verplaatsen.
Als de search database corrupt is, is er toch geen enkel reden om aan te nemen dat je data in gevaar is.

Hooguit kan er wat net als de search database corrupt geraakt zijn door die power failure, maar daar help deze actie ook niet tegen.
Daarvoor moet je een scrub laten uitvoeren.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 160
  • -Ontvangen: 2337
  • Berichten: 15.028
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #3 Gepost op: 01 juni 2018, 09:09:08 »
Citaat
maar krijg steeds hetzelfde bericht dat de bewerking mislukt is.

Ik zou me niet te veel aantrekken van die melding alleen. Mijn ervaring is dat die regelmatig onterecht is. o.a. bij Universal search had ik die vaak ten onrechte, want als je keek, was de bewerking toch uitgevoerd. (Dat was bij de vorige versie van US die steeds de onterechte 'indexing' melding bleef geven.)

Maar bij een corrupte database is de snelste oplossing, qua werk, het opnieuw indexeren.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 378
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #4 Gepost op: 01 juni 2018, 10:42:01 »
Je kunt in het DSM configuratiescherm naar de Indexering service gaan en daar opdracht geven dat je alles opnieuw wilt indexeren.
Dat had ik al verschillende keren gedaan, waarbij steeds hetzelfde bericht dat de bewerking mislukt is met de map 'music'.
Met de andere geïndexeerde mappen geen probleem. Had ook al enkele nieuwe gedeelde testmappen aangemaakt en zonder problemen  toegevoegd als geïndexeerde map.
Ten tijde van de stroomonderbreking was de NAS juist de index van die éne map 'music' aan het bijwerken veronderstel ik.

...Hooguit kan er wat net als de search database corrupt geraakt zijn door die power failure, maar daar help deze actie ook niet tegen.
Daarvoor moet je een scrub laten uitvoeren.
Ok, merci voor de tip. Heb scrubbing zojuist manueel aan het werk gezet, de eerstvolgende planning zou pas volgens schema uitgevoerd worden op 14-6. ik had in een poging de US foutmelding op te heffen enkel bestandssysteem defragmentatie aan het werk gezet (zie bijlagen).

Citaat
maar krijg steeds hetzelfde bericht dat de bewerking mislukt is.

Ik zou me niet te veel aantrekken van die melding alleen.
ik moet me wel wat aantrekken van die melding alleen, want die verschijnt wanneer ik zijn 'music' gedeelde map wil toevoegen aan te indexeren mappen, wat dus niet lukt, die 'music' map valt dus niet opnieuw te indexeren, vandaar die melding.
Hoop dat het na een scrub wel terug lukt, Status van scrubben is 4.61% nu, tijd wachten tot voltooing.
DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 6
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 378
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #5 Gepost op: 01 juni 2018, 16:42:41 »
data scrubbing is voltooid maar universal search neemt de map 'music' nog steeds niet terug op in zijn lijst van geïndexeerde mappen.
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding.  :(
Voor de stroomonderbreking zich voordeed stond de map 'music' gewoon in de lijst van geïndexeerde mappen (zie schermafbeeldingen in bijlage).
Nu niet meer dus.
Als ik op 'maken' klik kan ik eender welke andere gedeelde map die er nog niet instaat toevoegen aan de te indexeren mappen lijst.


 
DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 6
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 378
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #6 Gepost op: 01 juni 2018, 16:59:41 »
Op mijn eigen DS216+II staat de map 'music' gewoon in de geïndexeerde mappenlijst van universal search (zie schermafbeelding in bijlage) omdat ik ze daar gezet heb via de knop 'maken'.
Zo was het ook bij hem tot voor de stroompanne...
Heb op zijn NAS maar is een ondersteuningsticket ingediend bij Synology zelf (zie schermafbeelding in bijlage).

DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 6
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7

Ben(V)

  • Gast
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #7 Gepost op: 01 juni 2018, 18:33:24 »
Als je goed geholpen wilt worden is het verstandiger een duidelijke probleem omschrijving te maken.
Als ik alleen de tekst van jouw support aanvraag zou lezen, zou ik er echt niet uit kunnen halen wat je bedoelt.

Verder staat het nergens, maar die Tawainesen kunnen echt geen Nederlands lezen en dus gooien ze dat door google translate en dan blijft er helemaal niets zinnigs meer over.

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 378
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #8 Gepost op: 01 juni 2018, 19:27:45 »
@Ben(V): hoe zou jij het probleem dan omschrijven in één zin zoals ze vragen?
Zelden lukt het me om een computer / NAS probleem in één te omschrijven, deze keer was het makkelijk: 'Stroom onderbreking met als gevolg dat de universal search database corrupt werdt, 'music' map ligt uit geïndexeerde mappen lijst en niet meer terug in te krijgen.'

- Staat nergens inderdaad dat het in het Engels moet geschreven worden. Alles staat in het Nederlands. Lijkt wel alsof ze Nederlandssprekenden in dienst hebben. 

Als ze mijn één zins probleem beschrijving in Google translate gooien is er wel wat van te maken hoor. 8)
Deed het net en krijg dit:
Citaat
Power interruption with the result that the universal search database was corrupted, 'music' folder is from the indexed folders list and can not be recovered

In combinatie met mijn screenshots die ik meegestuurd heb moet het toch te volgen zijn wat er aan de hand is.
Dat ik een scrubbing uitgevoerd heb had ik ze nog kunnen laten weten.

DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 6
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 378
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #9 Gepost op: 01 juni 2018, 20:19:33 »
nog maar wat geprobeerd:
alle geïndexeerde mappen uit universal search verwijderd (zie bijlage) en dan één voor één er terugtoegevoegd via de 'maak' knop...
Geen enkel probleem behalve met de 'music' map, dan duikt onderaan weer de foutmelding op in rode tekst me zeggende "De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw."
Tjsa, afmelden en weer inloggen is toch terug aanmelden bij DSM dacht ik zo. Een herstart van de NAS maakt ook geen verschil.
Grr, wat is er aan de hand met de 'music' map als gevolg van die stroomonderbreking ....



DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 6
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1139
  • -Ontvangen: 6812
  • Berichten: 39.568
  • Synology is awesome.
    • RAID = BACKUP?
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #10 Gepost op: 01 juni 2018, 21:20:38 »
Ik denk een corrupt record in de Database.


CS406     DSM 2.0-0731
DS107+    DSM 3.1-1639
DS107+    DSM 3.1-1639
DS508     DSM 4.0-2265
DS111     DSM 6.1.7-15284-3
DS411slim DSM 6.2.4-25556
DS411+II  DSM 6.2.4-25556-2
DS413J    DSM 6.2.3-25426-2
DS1515+   DSM 6.2.4-25556
DS716+II  DSM 6.2.4-25556-3
DS918+    DSM 6.2.4-25556-3
DS220+    DSM 6.2.4-25556-3
-----VMM  DSM 7.0.1-42218-2
RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-2
MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-2

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 160
  • -Ontvangen: 2337
  • Berichten: 15.028
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #11 Gepost op: 01 juni 2018, 21:55:19 »
… hoe zou jij het probleem dan omschrijven in één zin zoals ze vragen?

Het is alleen het veld voor de titel waar ze het probleem in één zin willen hebben. Zeg maar als beknopte samenvatting van het probleem.

Maar bij het probleemveld gebruik je ook niet meer dan één zin. Daar moet het natuurlijk zo duidelijk mogelijk.

Citaat
- Staat nergens inderdaad dat het in het Engels moet geschreven worden. Alles staat in het Nederlands. Lijkt wel alsof ze Nederlandssprekenden in dienst hebben. 

Ze hebben blijkbaar meerdere support pagina's. Meestal staat erbij dat de vraag bij voorkeur in het Engels moet. MAar ik had vorige keer ook de keus uit Engels, Taiwanees en Chinees. (Maar Engels was nog steeds het gemakkelijkst).

Maar bedenk dat de technici in Taiwan zitten. Als je het in het Nederlands schrijft, zit er een vertaalprogramma tussen, of menselijke vertalers. In beide gevallen krijgen de technici een betere formulering  onder ogen als je het zelf in het engels doet.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 378
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #12 Gepost op: 02 juni 2018, 05:15:56 »
Ik denk een corrupt record in de Database.
Dat lijkt wel zeker te zijn. Mysterie is nu hoe dat ongedaan te maken.
Heb al wat zitten googlen en kwam dit topic tegen op het Engelstalige Synology forum 'How to stop and uninstall Universal Search? (link) waarin ik las dat universal search niet te deïnstalleren is omdat het samenhangt met Drive en moments...
Moest het te deïnstalleren zijn zoals andere packages was het waarschijnlijk terug te installeren met een cleane database.

Ben benieuwd met wat de support dienst op de proppen komt.
...In beide gevallen krijgen de technici een betere formulering  onder ogen als je het zelf in het engels doet.
Heb een nieuw support ticket ingezonden helemaal in het Engels geschreven.
DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 6
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7

Offline macxbo

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 14
  • Berichten: 378
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #13 Gepost op: 02 juni 2018, 16:41:04 »
Ik bedacht me juist dat ik op 5 maart een configuratieback-up gemaakt heb van zijn DS418play (zie bijlage).
Zou het terugzetten daarvan een mogelijkheid inhouden dat de universal search database terug naar de staat van voor de stroomonderbreking gezet wordt?

DS118      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) - DSM 7
DS216+II : 2 x 3TB (WD30EFRX-68AX9N0) in RAID-1. - DSM 6
DS414      : 1 x 8TB (WD80EFZX-68UW8N0) en 3 x 10TB (WD100EFAX-68LHPN0). - DSM 6
DS920+.   : 4 x 10TB WD RED - DSM 7

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 248
  • -Ontvangen: 1775
  • Berichten: 10.874
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Universal search - indexeringsdatabase beschadigd, hoe herstellen?
« Reactie #14 Gepost op: 02 juni 2018, 16:44:24 »
Gezien de omvang, of beter het gebrek daaraan, denk ik niet dat daar een database inzit.
8KB is niet veel.
DS712+    : 2*WD30EFRX DSM 6.2.1-24922 RAID-1
DS1812+  : 8*WD30EFRX DSM 6.2.1-24922 RAID-5
DS411+II : 4*WD30EZRX DSM 6.2.1-24922 SHR


 

Scarlet - Bonjour / Universal PnP Discovery / Multi Cast

Gestart door gd11_beBoard Media Server (UPNP/DLNA)

Reacties: 0
Gelezen: 1421
Laatste bericht 28 juni 2011, 06:17:36
door gd11_be
Nieuwe versie van Universal Search (1.0.11-0167 & 1.2.5-0238)

Gestart door BrioletBoard Officiële Packages

Reacties: 18
Gelezen: 2073
Laatste bericht 08 augustus 2018, 14:20:19
door Briolet
Universal search vind ook mappen die niet voor die gebruiker zijn!

Gestart door UnderlyingglitchBoard Officiële Packages

Reacties: 12
Gelezen: 1553
Laatste bericht 30 november 2017, 15:36:53
door Birdy
Universal search: bij mij nog nooit een resultaat geboden

Gestart door JanSrBoard Officiële Packages

Reacties: 7
Gelezen: 772
Laatste bericht 08 december 2018, 01:04:28
door Babylonia
Indexeren door Universal Search kan leiden tot database corruptie?

Gestart door m4v3r1ckBoard Synology DSM 6.1

Reacties: 10
Gelezen: 1879
Laatste bericht 18 juli 2017, 14:29:49
door m4v3r1ck