Auteur Topic: regelmatig een valse melding  (gelezen 10078 keer)

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
regelmatig een valse melding
« Gepost op: 27 april 2016, 11:52:48 »
OK, bedankt.
Ik heb intussen mijn cam helemaal op punt staan maar zit nog met één vraag.
Ik krijg regelmatig een valse melding binnen en wanneer ik dan de video bekijk komt er één storing in voor die volgens mij voor deze melding zorgt.
Heeft iemand een idee hoe dit weg te krijgen is ?
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline jervanheg

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 20
  • Berichten: 210
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2016, 19:58:07 »
is een cameraprobleem. Niets met SS te maken...

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2016, 00:03:17 »
Weinig aan te doen dus.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline wbree

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 343
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2016, 07:22:30 »
Dat ligt er aan. Zou contact opnemen met de leverancier van de camera of wellicht op een forum waar andere gebruikers met soortgelijke camera zitten om hen deze vraag voor te leggen. Misschien is er nieuwe firmware beschikbaar.

Succes.
  • Mijn Synology: DS1512+
  • HDD's: 7x WD30EFRX (+DX513)
  • Extra's: DS 920+ 4x WD60EFRX

Offline Karine01

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 53
  • -Ontvangen: 10
  • Berichten: 423
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2016, 08:38:12 »
Ja, dat is het nadeel van zo een Chinese camera natuurlijk, is heel weinig van terug te vinden.
Voor de rest werkt de camera nu perfect alleen zorgen die storingen steeds voor valse meldingen.
Zonde nu alles op punt stond.
  • Mijn Synology: DS215J
  • HDD's: 2x WD30EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2634
  • Berichten: 16.312
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2016, 18:33:00 »
En als je de detectie door de camera laat doen? De heeft waarschijnlijk geen last van deze storing.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2016, 20:16:30 »
@Karine, blijkbaar zijn er nog mensen met dit probleem.
Wanneer ik  via de software van de camera kijk zie ik soms ook strepen dus daar zit het probleem niet.

Misschien kan het nog in mijn powerline zitten, dat ga ik nog eens nakijken.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2016, 08:28:20 »
Blijkt een hopeloze zaak.
Snapshot en video-opnames werken nu perfect maar de valse meldingen door strepen in het beeld blijven komen.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 824
  • -Ontvangen: 1409
  • Berichten: 7.598
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2016, 09:08:29 »
Misschien kan het nog in mijn powerline zitten, dat ga ik nog eens nakijken.

Powerlines geven wel vaker storingen. Bekend probleem van die dingen.
Kun je die er niet tussenuit gooien en een UTP kabel gebruiken?
Indien niet, kijk eens of er updates van de firmware zijn van die powerlines.
DS213j   2x 6TB WD Ultrastar     -  DSM 6.2  -  glasvezel 1 Gbps  (Odido) ZyXEL EX5601 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600ax + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.2
             Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 177
  • -Ontvangen: 2634
  • Berichten: 16.312
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2016, 10:51:03 »
Maar een storing in de verbinding zou niet altijd tot strepen mogen leiden, maar alleen tot haperingen in de snelheid. Een mismaakt pakket zou dan opnieuw verzonden moeten worden.

Dit ligt wel aan het gebruikte protocol. Op één van mijn cameras kan ik kiezen tussen tcp en udp. udp geeft vloeiender beeld omdat die zich niets aantrekt van storingen in de overdracht. Maar volgens mij gebruiken cameras waar je dit niet kunt kiezen, het tcp protocol.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2016, 12:14:53 »
Hier staat standaard tcp maar ik kan dit ook aanpassen naar udp.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline jervanheg

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 20
  • Berichten: 210
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2016, 14:27:05 »
Briolet, dit is de exacte reden.
Vroeger, bij traditionele CCTC camera's verbonden met video-, RCA- of coaxkabels, kwamen slechte verbindingen wel voor, met dergelijke artifacts als gevolg. Met IP kan dat -omzeggens-niet.
Zowat het enige "user-replaceable" part in dergelijke camera is de power supply. Vervang deze eens (zijn meestal van abominabele kwaliteit), maar meer dan dat kan je echt niet doen.

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2016, 22:51:32 »
Ik moet nu wel zeggen dat ik de kabel van de adapter heb doorgeknipt en daar een extra kabel van 3 meter heb tussen gezet omdat deze anders te kort was. Deze is nog niet aan elkaar gesoldeerd omdat het nog maar in een testfase zit.
Zou dit dan zo gevoelig zijn en storingen kunnen brengen ?
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 271
  • -Ontvangen: 1801
  • Berichten: 10.980
    • http://www.dwvbb.nl
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #13 Gepost op: 30 april 2016, 00:27:57 »
De netwerk en voedingskabel doorgeknipt?
Lijkt mij niet echt verstandig.
3 meter extra voedingskabel geeft vast een lager voltage bij de camera.
En netwerkkabels doorknippen en niet correct monteren geeft zeker ellende.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Peter01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 80
Re: regelmatig een valse melding
« Reactie #14 Gepost op: 30 april 2016, 00:43:05 »
Nee, alleen de voedingskabel moest ik verlengen. Kon niet anders.
Kan toch niet uitmaken zou ik denken.
  • Mijn Synology: DS216
  • HDD's: 2x WD RED 3TB


 

Diskstation DS-106j verliest regelmatig verbinding.

Gestart door glewellynBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 2612
Laatste bericht 11 augustus 2007, 21:53:09
door drbibber
DS412+ met zeer regelmatig terugkerend "degraded disk or disk failure"

Gestart door Robert38Board NAS hardware vragen

Reacties: 9
Gelezen: 4722
Laatste bericht 14 mei 2013, 00:13:45
door Basalt
Rechten gedeelde map veranderen regelmatig.

Gestart door Software onbekendBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 4
Gelezen: 1510
Laatste bericht 07 december 2015, 18:48:10
door Software onbekend
Aanmelden DSM via browser geeft regelmatig problemen

Gestart door SynFransBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 1407
Laatste bericht 22 januari 2018, 21:34:08
door SynFrans
Hyper Backup naar externe NAS : regelmatig geen antwoord van doelserver

Gestart door SylvesterBoard Data replicator & overige backupsoftware

Reacties: 53
Gelezen: 5835
Laatste bericht 28 januari 2021, 23:00:57
door Sylvester