Auteur Topic: Log Center: Traag laden drive info  (gelezen 953 keer)

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 133
  • -Ontvangen: 2025
  • Berichten: 13.315
Log Center: Traag laden drive info
« Gepost op: 26 oktober 2019, 10:35:50 »
Ervaren anderen ook dat Log Center heel traag is met het ophalen van de drive info? Het duurt bij mij wel 45 seconden voordat de info op beeld verschijnt. Andere logboeken zijn wel gewoon snel op te vragen.

Ik dacht steeds dat het wel aan het logboek ligt, maar vanuit opslagbeheer kun je exact hetzelfde logboek opvragen en dan duurt het inlezen 5 seconden. Het lijkt me dus ergens een bug in log center.



Dit valt me al jaren op, maar wordt nooit door Synology aangepakt.  Voorlopig dus de tip om de logbestanden voor drives niet via log center te bekijken. (Doen de meesten waarschijnlijk al niet)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Online Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 133
  • -Ontvangen: 2025
  • Berichten: 13.315
Re: Log Center: Traag laden drive info
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:28:28 »
En dit is weer een voorbeeld waarom ik zelden zin heb om een ticket in te dienen. Synology gaat er gewoon niet serieus mee om en leest ze waarschijnlijk niet eens. Dit kreeg ik als antwoord op mijn melding:

Citaat
In order to provide better troubleshooting, please provide us with detailed reproduce steps and screenshots of this issue so that we may try to reproduce it on our side.

Or maybe a video capture if possible.

De stappen voor reproductie stonden in het ticket. En een screenshot van het probleem? Als ze het serieus gelezen hadden, wisten ze dat je van zo'n probleem geen screenshot kunt maken.
En een screen capture zou niets anders zijn van een filmpje waar je 5 seconden tegen een wachtend scherm aan kijkt en een waar het 45 seconden duurt. Wat is dan het nut boven de vermelding dat je 5 resp 45 seconden moet wachten.

Zoals gebruikelijk reageer ik niet verder op zulke tickets die niet gelezen worden. Ik dacht dat synology zijn producten wilde verbeteren.

Of ben ik echt de enige waar dit probleem speelt?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 243
  • -Ontvangen: 1745
  • Berichten: 10.793
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Log Center: Traag laden drive info
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:37:56 »
Heb het zojuist even getest maar ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen beide methodes.
Duurt ongeveer 5 seconden denk ik.
DS712+    : 2*WD30EFRX DSM 6.2.1-24922 RAID-1
DS1812+  : 8*WD30EFRX DSM 6.2.1-24922 RAID-5
DS411+II : 4*WD30EZRX DSM 6.2.1-24922 SHR

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 1297
  • Berichten: 5.515
Re: Log Center: Traag laden drive info
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:42:52 »
Ik merk ook geen enkel verschil. Heb het op twee NASsen (DS218 en DS1813) uitgeprobeerd.


 

Vreemde mail-log regels

Gestart door BrioletBoard Mail Server

Reacties: 10
Gelezen: 1173
Laatste bericht 30 mei 2019, 09:55:42
door Briolet
gateway.log toont veel vreemde user names

Gestart door rcvdveenBoard Zarafa

Reacties: 7
Gelezen: 4797
Laatste bericht 24 maart 2016, 14:57:57
door Robert Koopman
failed te log in

Gestart door cie007Board FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 1
Gelezen: 1304
Laatste bericht 21 juni 2012, 08:36:58
door Martijn85
opslagbeheer log file verwijderen

Gestart door niekNASBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 4
Gelezen: 256
Laatste bericht 06 december 2020, 12:06:28
door niekNAS
VERPLAATST: Backup log inzien

Gestart door BirdyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 597
Laatste bericht 20 mei 2016, 22:33:16
door Birdy