Auteur Topic: Log Center: Traag laden drive info  (gelezen 599 keer)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 122
  • -Ontvangen: 1842
  • Berichten: 12.289
Log Center: Traag laden drive info
« Gepost op: 26 oktober 2019, 10:35:50 »
Ervaren anderen ook dat Log Center heel traag is met het ophalen van de drive info? Het duurt bij mij wel 45 seconden voordat de info op beeld verschijnt. Andere logboeken zijn wel gewoon snel op te vragen.

Ik dacht steeds dat het wel aan het logboek ligt, maar vanuit opslagbeheer kun je exact hetzelfde logboek opvragen en dan duurt het inlezen 5 seconden. Het lijkt me dus ergens een bug in log center.



Dit valt me al jaren op, maar wordt nooit door Synology aangepakt.  Voorlopig dus de tip om de logbestanden voor drives niet via log center te bekijken. (Doen de meesten waarschijnlijk al niet)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 122
  • -Ontvangen: 1842
  • Berichten: 12.289
Re: Log Center: Traag laden drive info
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:28:28 »
En dit is weer een voorbeeld waarom ik zelden zin heb om een ticket in te dienen. Synology gaat er gewoon niet serieus mee om en leest ze waarschijnlijk niet eens. Dit kreeg ik als antwoord op mijn melding:

Citaat
In order to provide better troubleshooting, please provide us with detailed reproduce steps and screenshots of this issue so that we may try to reproduce it on our side.

Or maybe a video capture if possible.

De stappen voor reproductie stonden in het ticket. En een screenshot van het probleem? Als ze het serieus gelezen hadden, wisten ze dat je van zo'n probleem geen screenshot kunt maken.
En een screen capture zou niets anders zijn van een filmpje waar je 5 seconden tegen een wachtend scherm aan kijkt en een waar het 45 seconden duurt. Wat is dan het nut boven de vermelding dat je 5 resp 45 seconden moet wachten.

Zoals gebruikelijk reageer ik niet verder op zulke tickets die niet gelezen worden. Ik dacht dat synology zijn producten wilde verbeteren.

Of ben ik echt de enige waar dit probleem speelt?
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J (Backup)

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 239
  • -Ontvangen: 1725
  • Berichten: 10.713
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Log Center: Traag laden drive info
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:37:56 »
Heb het zojuist even getest maar ik merk eerlijk gezegd geen verschil tussen beide methodes.
Duurt ongeveer 5 seconden denk ik.
DS712+    : 2*WD30EFRX DSM 6.2.1-24922 RAID-1
DS1812+  : 8*WD30EFRX DSM 6.2.1-24922 RAID-5
DS411+II : 4*WD30EZRX DSM 6.2.1-24922 SHR

Offline Hofstede

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 1270
  • Berichten: 5.366
Re: Log Center: Traag laden drive info
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:42:52 »
Ik merk ook geen enkel verschil. Heb het op twee NASsen (DS218 en DS1813) uitgeprobeerd.


 

Failed te log in, van eigen ip adres

Gestart door TimKrasBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 482
Laatste bericht 26 september 2017, 09:12:45
door Briolet
Verbinding valt weg / log?

Gestart door superfunkiBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 13
Gelezen: 2119
Laatste bericht 19 november 2014, 20:51:31
door superfunki
FTP Log / IP Ex-cluden

Gestart door davidvpBoard FTP, NFS and Samba Server

Reacties: 3
Gelezen: 1520
Laatste bericht 12 september 2008, 11:55:02
door DaveM
RT 2600 AC SRM 1.1 log van websites per verbonden device

Gestart door synologie@ildc.beBoard Synology Router

Reacties: 5
Gelezen: 620
Laatste bericht 18 november 2017, 13:51:05
door synologie@ildc.be
Log files op de Mac

Gestart door BrioletBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 0
Gelezen: 755
Laatste bericht 14 mei 2015, 13:45:38
door Briolet
Synology-Forum.nl is een Nederlands gebruikersforum en staat volledig los van het merk Synology. Lees onze privacyverklaring.