Auteur Topic: Internet zakt in/valt kortstondig uit  (gelezen 1507 keer)

Offline Leonard1052

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 30
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 142
Internet zakt in/valt kortstondig uit
« Gepost op: 17 januari 2013, 18:15:10 »
Ik heb een vraag/probleem maar weet niet waar ik deze op dit forum moet stellen. Ik stel deze vraag dan maar even in the Lounge!

Ik heb regelmatig dat mijn internet (kortstondig) uitvalt en ben al een tijdje aan het zoeken naar de oorzaak. Nu vind ik mijn modem securitylog (ik heb glasvezelpakket bij KPN) de volgende entry:

01/13/2013 10:35:14 **UDP flood** 78.13.165.124, 15375->> 77.160.126.96, 23055 (from PPPoE1 Inbound)

Hiervan zijn veel regels te zien in het log maar dan met andere externe IP adressen en ze gaan bijna allemaal naar poort 23055.Ik zie ook dat veel entries richting ip adres 192.168.2.8 en 12 gaan. Ik heb geen idee wat een UDP flood is en ook niet poort 23055. Zou dit de oorzaak van het uitval kunnen zijn? Ik heb ook het gevoel dat WIFI hierdoor volledig inzakt.

mvgr
Leonard
DS214play op DSM 7.1.1-42962 Update 6
Synology DS218J op DSM 7.1.1-42962 Update 5

Offline wizjos

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 123
  • -Ontvangen: 181
  • Berichten: 2.010
Re: Internet zakt in/valt kortstondig uit
« Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2013, 20:09:50 »
Google er maar eens op: bv. http://en.wikipedia.org/wiki/UDP_flood_attack
Staat zelf nog bij wat je er aan zou kunnen doen (firewall).

Succes!

Wizjos
Wizjos.


DS409+    4 x WD10EADS DSM 4.2-3243       [TEST]
DS214play 1 x WD20EARX DSM 6.1.4-15217-3  [PROD]
DS1513+   5 x WD80EFZX DSM 6.1.4-15217-5  [PROD]
DS923+    4 x WD80EFPX DSM 7.2.2-72806 Update 2   [PROD]


Is RAID hetzelfde als een backup?
Goeie schijven voor je NAS? Neem Western Digital!

Offline Dutchy036

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 72
Re: Internet zakt in/valt kortstondig uit
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2013, 15:39:42 »
Beste Leonard,

Allereerst zou ik je adviseren om contact op te nemen met de KNP service/helpdesk.
Het lijkt te gaan om inbound verkeer van een extern IP adres (78.13.x.x) naar, vermoedelijk jouw IP adres (77.160.x.x.) als dat verkeer niet normaal is kan alleen jouw provider (KPN) er iets aan doen.

Netwerken zijn, zoals het woord impliceert, complex. Zeker op grote schaal. Er zijn veel (hardware)componenten en complexe berekeningen nodig om een netwerk te laten functioneren.  Onderbrekingen, vertragingen of dips kunnen vele oorzaken hebben en een goed punt om te beginnen is bij je provider.

Om een voorbeeld te geven:
Ik heb UPC en had last van wegvallende netwerk verbinding. Na veel zoeken bleek er een fout te zitten in een onderdeel van een, door UPC beheerde netwerk component (CoreSwitch) Had ik nooit zelf kunnen achterhalen.  :roll:
Root cause analysis:Tries to solve a problem by attempting to identify and correct the root cause, as opposed to simply addressing their symptoms.


 

geen connectie via internet

Gestart door doja38Board Windows

Reacties: 3
Gelezen: 2482
Laatste bericht 16 februari 2011, 00:06:53
door doja38
Synology via een VPN het internet op

Gestart door Den1972Board VPN Server

Reacties: 10
Gelezen: 15822
Laatste bericht 04 mei 2014, 14:06:50
door Birdy
Welke services selecteren in EZ-internet

Gestart door guppie1Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 6
Gelezen: 2378
Laatste bericht 19 oktober 2014, 16:14:06
door guppie1
CloudStation Internet vs lokaal

Gestart door jodo1955Board Cloud Station & Drive

Reacties: 2
Gelezen: 1544
Laatste bericht 21 februari 2015, 11:55:27
door lunatic
Backup via internet probleem

Gestart door Aart BBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 4
Gelezen: 2012
Laatste bericht 22 januari 2016, 14:43:08
door Aart B