Auteur Topic: Package center werkt niet goed  (gelezen 9382 keer)

Offline Jan Blommers

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 22
Re: Package center werkt niet goed
« Reactie #15 Gepost op: 02 september 2013, 15:09:35 »
o ja, heb dus 4.3 erop staan sinds vorige week, totdan met vorige versie werkte alles wel
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2x

Offline Jazzle

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 19
Re: Package center werkt niet goed
« Reactie #16 Gepost op: 21 september 2013, 22:03:19 »
Ik heb hetzelfde probleem sinds de update naar 4.3; de melding "de verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen". Heb mijn router gereset en alle port forwards opnieuw ingesteld en alle settings in DSM nagelopen, dit helpt echter niet.

Ook kan ik geen 3rd part package sources meer instellen; na het invoeren van naam en adres klik ik op opslaan en na enkele minuten kan ik weer de gegevens invoeren.

Daarbij krijg ik ook geen NZB's meer gedownload en werkt het DDNS systeem niet meer.

Heb jij de andere problemen die ik beschrijf ook?

Hopelijk is dit alles te fixen met 1 instelling die ik over het hoofd zie  :'(
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x HD145UI

Offline LukeVredeveld

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 42
  • -Ontvangen: 191
  • Berichten: 1.645
    • http://synology.lukevredeveld.nl
Re: Package center werkt niet goed
« Reactie #17 Gepost op: 23 september 2013, 07:08:40 »
Ik heb in het verleden diverse soortgelijke problemen gehad. Bij mij verdwenen deze toen ik bij de netwerkinstellingen de dns van Google heb ingevuld (8.8.8.8)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Mijn Synology: DS214+
  • HDD's: 2xHDS5C4040ALE630

Offline Jazzle

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 19
Re: Package center werkt niet goed
« Reactie #18 Gepost op: 23 september 2013, 21:35:45 »
Luke, bedankt voor je post.
 Helaas helpt dit in mijn geval niet. Ik had deze tip eerder op het forum gelezen en kreeg deze ook van synology support. Ik heb ze dit gemeld en ben benieuwd wat ze nog meer als mogelijk oplossing aandragen.

Iig bedankt en wanneer het opgelost is zal ik het melden op het forum.
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x HD145UI

Offline ThePhrasier

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Package center werkt niet goed
« Reactie #19 Gepost op: 20 oktober 2013, 16:18:59 »
Ik heb net een SynDS214 in huis.
Ik heb de schijven van de DS209 gebruikt. En dat werkte wel totdat ik op een gegeven moment deze error ook kreeg van de internet connectie die er niet was.
Ik denk dat het gebeurde nadat ik een DSM versie (weer) installeerde. Die op de installatie DVD heb ik eerst gebruikt (DSM_DS214_3231) , later dus die van internet (DSM_DS214_3776). Maar zeker weten of dit het veroorzaakt heeft, doe ik het niet.

Toen heb ik alles maar opnieuw geformatteerd, helaas alle data weg.
Via: Control Panel - Restore Defaults - Format and restore factory default settings.

Maar de connectie na deze kale install is weer oke.
Er staat nu toch DSM 4.3-3776 op (volgende de system info).

(Nou nog wachten op een goeie SabNZB package)

 

 
  • Mijn Synology: DS214
  • HDD's: 2x1Terra

Offline Jazzle

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 19
Re: Package center werkt niet goed
« Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2013, 08:50:40 »
Ik heb hetzelfde probleem sinds de update naar 4.3; de melding "de verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen". Heb mijn router gereset en alle port forwards opnieuw ingesteld en alle settings in DSM nagelopen, dit helpt echter niet.

Ook kan ik geen 3rd part package sources meer instellen; na het invoeren van naam en adres klik ik op opslaan en na enkele minuten kan ik weer de gegevens invoeren.

Daarbij krijg ik ook geen NZB's meer gedownload en werkt het DDNS systeem niet meer.

Heb jij de andere problemen die ik beschrijf ook?

Hopelijk is dit alles te fixen met 1 instelling die ik over het hoofd zie  :'(

Bij mij is het probleem uiteindelijk opgelost; ik heb een service request aangemaakt bij Synology. Na vele mails met suggesties en vragen over mijn instellingen bleek het probleem niet simpel op te lossen.

Ik kreeg het verzoek een kernel log file te genereren en op te sturen dmv de volgende stappen:

[For user using DSM 3.0 or above]
1. Log into the DiskStation Manager as admin.
2. The URL will look similar to http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi
3. Add ?diagnose=debug to the URL so that- http://192.168.xx.xx:5000/webman/index.cgi?diagnose=debug
4. Press Enter to save the file

De reactie hierop was dat ik het probleem niet zelf kon oplossen en customer support via Telnet toegang nodig had tot mijn admin account (en niet een admin gelijk account). Hiervoor kreeg ik een lijst met instructies en gegevens die ze daarvoor nodig hadden, zoals het aanzetten van Telnet, het instellen van een tijdelijk admin wachtwoord, doorgeven van huidige ip adres, netwerk setup, een aantal poorten die ik moest forwarden , uitzetten van firewall etc.

Ik voelde me niet erg gemakkelijk hierbij maar heb mijn data partities onbereikbaar gemaakt vanaf de admin account en gemeld dat alles klaarstond voor ze. Na 2 dagen kreeg ik een email terug dat alles opgelost was en de NAS het weer helemaal deed.

Toen ik weer inlogde om te testen en de firewall weer aan te zetten, het admin wachtwoord te wijzigen, de schijven weer bereikbaar te maken etc. zag ik overigens dat er onsuccesvol meerdere pogingen gedaan waren vanaf vreemde ip adressen om in te loggen op de Synology...
Alles werkt nu echter weer normaal. Ik heb meerdere malen gevraagd wat ze gewijzigd hebben en wat de fout precies was maar de enige reactie die ik daarop gehad heb is dat alles nu goed is  :S

Maargoed, ik ben blij dat het uiteindelijk is opgelost en de service van Synology vind ik super, het feit dat ze zoveel moeite doen om het te repareren en op alle emails reageren is echt top. :D

Dat ik nu niet weet wat er precies mis was neem ik voor lief, ik had er zelf toch niets aan kunnen doen.
  • Mijn Synology: DS212+
  • HDD's: 2 x HD145UI

Offline Goner

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 134
  • Berichten: 965
Re: Package center werkt niet goed
« Reactie #21 Gepost op: 21 oktober 2013, 09:45:27 »
zag ik overigens dat er onsuccesvol meerdere pogingen gedaan waren vanaf vreemde ip adressen om in te loggen op de Synology...
Uiteraard, er zitten constant allerlei malloten te scannen op port 23 ... als je Telnet/SSH voor jezelf wilt gebruiken (van buiten), maar van die meldingen af wil, moet je aan de buitenkant gewoon een fantasie-poort gebruiken als 19023 en forwarden naar 23 op je NAS. Ze scannen alleen de bekende poortnummers.
RTFM
NAS : DS212j with1 ST2000DM008 & 1 ST2000DL003 in SHR / DSM 5.2-5967 Update 8
LAN : Devolo 500&550Mbps homeplugs, 2 5-port switches, Maxxter ACT-WNP-RP-002
HW : Raspberry Pi 2B, Nintendo Wii U & Switch
OS : Windows 7


 

Mono package voor DS213+

Gestart door luttyfruttyBoard Officiƫle Packages

Reacties: 0
Gelezen: 6485
Laatste bericht 20 mei 2013, 15:50:34
door luttyfrutty
VPN Server package 1.1-2198 PPTP probleem

Gestart door e92Board VPN Server

Reacties: 3
Gelezen: 3622
Laatste bericht 23 april 2013, 21:03:43
door Mr.Hoek
Configuratie VPN Sever als package

Gestart door SynoPsBoard VPN Server

Reacties: 7
Gelezen: 788
Laatste bericht 26 januari 2025, 15:28:37
door Birdy
Notificatie software/package

Gestart door MikegBoard Overige 3rd party packages

Reacties: 13
Gelezen: 2810
Laatste bericht 29 augustus 2018, 12:16:41
door Mikeg
VERPLAATST: Docker package update

Gestart door BirdyBoard Synology DSM 5.2

Reacties: 0
Gelezen: 5659
Laatste bericht 05 augustus 2020, 10:36:14
door Birdy