Auteur Topic: Geen reactie op vragen door Synology  (gelezen 421 keer)

Offline Gaffel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 55
  • -Ontvangen: 13
  • Berichten: 252
Geen reactie op vragen door Synology
« Gepost op: 26 april 2022, 12:32:40 »
Wie kan mij vertellen waar de vragen of reacties terecht komen die op de site van Synology.nl gesteld kunnen worden.
Heb al een paar keer gewoon in  Nederlandse taal (er staat nergens bij dat dit in het Engels moet) een opmerking of vraag gesteld, maar er volgt nooit een reactie. Of zijn er nog mensen die dit ondervonden hebben?

Han

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 113
  • -Ontvangen: 83
  • Berichten: 1.616
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2022, 12:34:35 »
Bedoel je in de community?
https://community.synology.com/enu
DS1517+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1164
  • -Ontvangen: 6887
  • Berichten: 40.034
  • Synology is awesome.
    • RAID = BACKUP?
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2022, 13:14:58 »
Wie kan mij vertellen waar de vragen of reacties terecht komen die op de site van Synology.nl gesteld kunnen worden.
Synology.nl bestaat helemaal niet, je komt dan terecht op synology.com/nl-nl.
Daarna kan je, via het menu, naar Ondersteuning > Contact opnemen met ondersteuning........ is dat wat je bedoelt?
Geef anders gewoon de link waarin je de vraag hebt gesteld........


CS406     DSM 2.0-0731
DS107+    DSM 3.1-1639
DS107+    DSM 3.1-1639
DS508     DSM 4.0-2265
DS111     DSM 5.2-5967-9
DS411slim DSM 6.2.4-25556
DS411+II  DSM 6.2.4-25556-5
DS413J    DSM 6.2.3-25426-2
DS1515+   DSM 6.2.4-25556-5
DS716+II  DSM 6.2.4-25556-3
DS918+    DSM 6.2.4-25556-5
DS220+    DSM 6.2.4-25556-5
-----VMM  DSM 7.1-42661
RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-4
MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-4

Offline Gaffel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 55
  • -Ontvangen: 13
  • Berichten: 252
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2022, 17:00:32 »
@Birdy, heb zitten slapen, was idd op de door jou aangegeven site.
Bovenaan staat dat de vragen in het Engels gesteld moeten worden.
Ga ze gewoon opnieuw indienen!!
Bedankt overigens.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1164
  • -Ontvangen: 6887
  • Berichten: 40.034
  • Synology is awesome.
    • RAID = BACKUP?
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2022, 17:06:48 »
 ;D


CS406     DSM 2.0-0731
DS107+    DSM 3.1-1639
DS107+    DSM 3.1-1639
DS508     DSM 4.0-2265
DS111     DSM 5.2-5967-9
DS411slim DSM 6.2.4-25556
DS411+II  DSM 6.2.4-25556-5
DS413J    DSM 6.2.3-25426-2
DS1515+   DSM 6.2.4-25556-5
DS716+II  DSM 6.2.4-25556-3
DS918+    DSM 6.2.4-25556-5
DS220+    DSM 6.2.4-25556-5
-----VMM  DSM 7.1-42661
RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-4
MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-4

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 535
  • -Ontvangen: 1076
  • Berichten: 6.208
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2022, 21:58:27 »
Het makkelijkste is om de "taal" van een Synology NAS of router tijdelijk even op Engels in te stellen.
Ga dan naar het aparte appje "Support Center".  Van daaruit opent dan je Synology account = dan in het Engels !!

Alle menu's / vragen en vooruit ingestelde vragen zijn dan in het Engels.

Vult het zo uitvoerig mogelijk in.
In eerste instantie zul je bericht krijgen vanuit "1e lijns" support.  (Op dit moment vanuit Synology "France").

Afhankelijk van je vraagstelling en de inschatting of een antwoord mogelijk "dieper ligt" dat interactie vanuit Synology Taiwan nodig is, krijg je daar wel aanvullende reacties over, tot en met vraagstelling om direct in te kunnen loggen op je Synology NAS of router vanuit de Support afdeling.

Inmiddels ben ik daar zo mee "vertrouwd" (en Synology Support met mij) dat meteen na de eerste reactie men mij,
met de nodige aanvullende procedures en aanpassing van gegevens die ik heb verstuurd om direct in te kunnen loggen,
mijn Ticket direct wordt doorgeleid naar Synology Taiwan.


Om redenen van beveiliging, stel en geef ik een andere poort op voor SSH benadering (default = port 22   ---->  boven port 8000).
Omdat ik zelf "regio" blocking heb geactiveerd, voor alles wat buiten Nederland probeert in te loggen + nog enkele buitenland regio's,
activeer / schakel ik "speciale" één op één Firewall regels in voor toegang voor de IP-adressen van Synology Support.

Op dit moment zijn dat de volgende IP's:

220.130.175.235 = Synology Support Taiwan 1
218.211.169.24   = Synology Support Taiwan 2
81.252.207.153   = Synology Support France
DS213j   2x 3TB WD Red            -  DSM 5.0  -  glasvezel 200/200 (Solcon) Fritzbox 7530 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro (2019).....
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.0
              Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Gaffel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 55
  • -Ontvangen: 13
  • Berichten: 252
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2022, 09:46:28 »
Babylonia, bedankt voor de tip!!
Zal kijken wat ik er mee aan kan.


 

Kan geen NZB files toevoegen SABNZBD

Gestart door TalloneBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2057
Laatste bericht 08 februari 2014, 21:11:42
door Matr1x
Geen registratie DDNS

Gestart door multimediawestlandBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 1108
Laatste bericht 13 maart 2014, 20:11:06
door Gewoon Dree
webfilter blokkeerd geen sites

Gestart door ronhooBoard Synology Router

Reacties: 1
Gelezen: 681
Laatste bericht 23 februari 2019, 08:56:02
door Babylonia
Geen toegang meer na herstel actie

Gestart door rogierpBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 20
Gelezen: 1640
Laatste bericht 01 augustus 2019, 20:46:33
door Birdy
VERPLAATST: Photostation Uploader kan geen verbinding maken

Gestart door BirdyBoard Photo Station mods

Reacties: 0
Gelezen: 1531
Laatste bericht 15 november 2019, 20:24:11
door Birdy