Auteur Topic: Geen reactie op vragen door Synology  (gelezen 953 keer)

Offline Gaffel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 56
  • -Ontvangen: 13
  • Berichten: 262
Geen reactie op vragen door Synology
« Gepost op: 26 april 2022, 12:32:40 »
Wie kan mij vertellen waar de vragen of reacties terecht komen die op de site van Synology.nl gesteld kunnen worden.
Heb al een paar keer gewoon in  Nederlandse taal (er staat nergens bij dat dit in het Engels moet) een opmerking of vraag gesteld, maar er volgt nooit een reactie. Of zijn er nog mensen die dit ondervonden hebben?

Han

Offline Sylvester

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 113
  • -Ontvangen: 83
  • Berichten: 1.630
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2022, 12:34:35 »
Bedoel je in de community?
https://community.synology.com/enu
DS1517+ en 2 x DS716+II
en Mac gebruiker... en Windows allergie ...

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1183
  • -Ontvangen: 6984
  • Berichten: 40.150
  • Synology is awesome.
    • RAID = BACKUP?
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2022, 13:14:58 »
Wie kan mij vertellen waar de vragen of reacties terecht komen die op de site van Synology.nl gesteld kunnen worden.
Synology.nl bestaat helemaal niet, je komt dan terecht op synology.com/nl-nl.
Daarna kan je, via het menu, naar Ondersteuning > Contact opnemen met ondersteuning........ is dat wat je bedoelt?
Geef anders gewoon de link waarin je de vraag hebt gesteld........


CS406     DSM 2.0-0731
DS107+    DSM 3.1-1639
DS107+    DSM 3.1-1639
DS508     DSM 4.0-2265
DS111     DSM 5.2-5967-9
DS411slim DSM 6.2.4-25556
DS411+II  DSM 6.2.4-25556-6
DS413J    DSM 6.2.3-25426-2
DS213J    DSM 6.2.3-25426-2
DS115J    DSM 7.1-42661-4
DS1515+   DSM 6.2.4-25556-6
DS716+II  DSM 6.2.4-25556-6
-----VMM  DSM 7.0.1-42218-5
DS918+    DSM 6.2.4-25556-6
DS220+    DSM 7.1.1-42951-RC
-----VMM  DSM 6.2.4-25556-6
RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-5
MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-5

Offline Gaffel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 56
  • -Ontvangen: 13
  • Berichten: 262
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2022, 17:00:32 »
@Birdy, heb zitten slapen, was idd op de door jou aangegeven site.
Bovenaan staat dat de vragen in het Engels gesteld moeten worden.
Ga ze gewoon opnieuw indienen!!
Bedankt overigens.

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1183
  • -Ontvangen: 6984
  • Berichten: 40.150
  • Synology is awesome.
    • RAID = BACKUP?
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2022, 17:06:48 »
 ;D


CS406     DSM 2.0-0731
DS107+    DSM 3.1-1639
DS107+    DSM 3.1-1639
DS508     DSM 4.0-2265
DS111     DSM 5.2-5967-9
DS411slim DSM 6.2.4-25556
DS411+II  DSM 6.2.4-25556-6
DS413J    DSM 6.2.3-25426-2
DS213J    DSM 6.2.3-25426-2
DS115J    DSM 7.1-42661-4
DS1515+   DSM 6.2.4-25556-6
DS716+II  DSM 6.2.4-25556-6
-----VMM  DSM 7.0.1-42218-5
DS918+    DSM 6.2.4-25556-6
DS220+    DSM 7.1.1-42951-RC
-----VMM  DSM 6.2.4-25556-6
RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-5
MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-5

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 559
  • -Ontvangen: 1113
  • Berichten: 6.341
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2022, 21:58:27 »
Het makkelijkste is om de "taal" van een Synology NAS of router tijdelijk even op Engels in te stellen.
Ga dan naar het aparte appje "Support Center".  Van daaruit opent dan je Synology account = dan in het Engels !!

Alle menu's / vragen en vooruit ingestelde vragen zijn dan in het Engels.

Vult het zo uitvoerig mogelijk in.
In eerste instantie zul je bericht krijgen vanuit "1e lijns" support.  (Op dit moment vanuit Synology "France").

Afhankelijk van je vraagstelling en de inschatting of een antwoord mogelijk "dieper ligt" dat interactie vanuit Synology Taiwan nodig is, krijg je daar wel aanvullende reacties over, tot en met vraagstelling om direct in te kunnen loggen op je Synology NAS of router vanuit de Support afdeling.

Inmiddels ben ik daar zo mee "vertrouwd" (en Synology Support met mij) dat meteen na de eerste reactie men mij,
met de nodige aanvullende procedures en aanpassing van gegevens die ik heb verstuurd om direct in te kunnen loggen,
mijn Ticket direct wordt doorgeleid naar Synology Taiwan.


Om redenen van beveiliging, stel en geef ik een andere poort op voor SSH benadering (default = port 22   ---->  boven port 8000).
Omdat ik zelf "regio" blocking heb geactiveerd, voor alles wat buiten Nederland probeert in te loggen + nog enkele buitenland regio's,
activeer / schakel ik "speciale" één op één Firewall regels in voor toegang voor de IP-adressen van Synology Support.

Op dit moment zijn dat de volgende IP's:

220.130.175.235 = Synology Support Taiwan 1
218.211.169.24   = Synology Support Taiwan 2
81.252.207.153   = Synology Support France
DS213j   2x 3TB WD Red            -  DSM 5.0  -  glasvezel 200/200 (Solcon) Fritzbox 7530 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600axRT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro (2019).....
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.0
              Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....

Offline Gaffel

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 56
  • -Ontvangen: 13
  • Berichten: 262
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #6 Gepost op: 27 april 2022, 09:46:28 »
Babylonia, bedankt voor de tip!!
Zal kijken wat ik er mee aan kan.

Offline m4v3r1ck

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2472
  • -Ontvangen: 257
  • Berichten: 2.346
  • $ sudo -i
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #7 Gepost op: 04 juli 2022, 12:16:01 »
Om redenen van beveiliging, stel en geef ik een andere poort op voor SSH benadering (default = port 22   ---->  boven port 8000).
Omdat ik zelf "regio" blocking heb geactiveerd, voor alles wat buiten Nederland probeert in te loggen + nog enkele buitenland regio's,
activeer / schakel ik "speciale" één op één Firewall regels in voor toegang voor de IP-adressen van Synology Support.

Op dit moment zijn dat de volgende IP's:

220.130.175.235 = Synology Support Taiwan 1
218.211.169.24   = Synology Support Taiwan 2
81.252.207.153   = Synology Support France

Dank voor deze zeer goede en informatieve post!  8)

Zijn de door jou genoemde IP-adressen nog steeds actueel? Ik zou deze extra beveiliging ook willen inbouwen.
Commander: DS1821+ | DSM 7.1-42661 U2
Wingman:     DS1812+ | DSM 6.2.4-25556 U6
________________________________________________________________________________
Cheers! - ! I am an advocate of the "if it ain't broke, you didn't fix it enough" modus operandi !

Offline Babylonia

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 559
  • -Ontvangen: 1113
  • Berichten: 6.341
Re: Geen reactie op vragen door Synology
« Reactie #8 Gepost op: 04 juli 2022, 13:37:04 »
Nou ja, voor het merendeel de "hoofd" IP-adressen kloppen wel voor Synology (die adressen zijn ook op te zoeken aan wie ze toebehoren).
Maar sinds corona zijn er best nogal wat thuiswerkers actief, ook bij Synology Support.
Dan worden toch ook wel andere IP-adressen gebruikt.
Kunnen ze er niet in, en vraagt men om de instellingen nog eens goed door te nemen.

Stel ik dan toch maar toegang in per regio = Frankrijk en Taiwan.

Als het afwijkt controleer ik altijd waar het vandaan komt. Kom je soms naar in denk door Synology "ingehuurde" ICT bedrijfjes tegen.
(Mogelijk dat Synology in een ICT verzamelgebouw zit, en er nog een aparte organisatie is voor support van diverse bedrijven ??)

Verder, omdat men niet kan werken met twee factor authentificatie wordt gevraagd een voldoende moeilijk wachtoord op te geven.

DS213j   2x 3TB WD Red            -  DSM 5.0  -  glasvezel 200/200 (Solcon) Fritzbox 7530 + RT1900ac (AP) + Apple Airport Express (bridge)
DS415+  4x 4TB HGST Deskstar  -  DSM 6.2  -  glasvezel 100/100  (KPN) + 2x "SupeWifi" + RT6600axRT2600ac + MR2200ac  -  NVDIA Shield TV Pro (2019).....
DS920+  4x 4TB WD Red Plus     -  DSM 6.2         +         DS420j   4x 4TB WD Red Plus   -  DSM 7.0
              Ervaring met routers van  DrayTek, Fritzbox, TP-Link  -  switches Netgear, ZyXEL  -  Access Points TP-Link, Grandstream.....


 

kan ineens geen mails versturen. melding "Host or domain name not found...."

Gestart door nawikreBoard Mail Server

Reacties: 8
Gelezen: 4566
Laatste bericht 18 januari 2015, 08:16:14
door Babylonia
Kan geen NZB files toevoegen SABNZBD

Gestart door TalloneBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 2119
Laatste bericht 08 februari 2014, 21:11:42
door Matr1x
WD TV speelt geen video_ts op NAS

Gestart door BartEeckBoard Media Streaming mods

Reacties: 4
Gelezen: 2830
Laatste bericht 22 maart 2015, 21:56:52
door Babylonia
Geen registratie DDNS

Gestart door multimediawestlandBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 1220
Laatste bericht 13 maart 2014, 20:11:06
door Gewoon Dree
geen internetverbinding

Gestart door mlelouxBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 1146
Laatste bericht 07 juni 2015, 21:58:00
door Briolet