Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Netwerk algemeen / Re: User [admin] failed to log in from [180.170.197.219] via [DSM]
« Laatste bericht door Dyslexia Gepost op Vandaag om 21:11:39 »
Dank je Birdy,

Ik had ook al overwogen om de standaard poorten 5000/5001 te veranderen naar bijv. 54321/54322 (of zoiets) en dan te forwarden naar de 5000/5001, maar bedacht me dat dit met poort scanning van buitenaf misschien ook niets oplevert.

Klopt dat?

Groet,
Dyslexia
2
Media Streaming mods / NAS - Wifi - Chromecast audio vertraging
« Laatste bericht door Jaro Gepost op Vandaag om 21:07:06 »
Een paar dagen terug ben ik in de wereld van audio streamen gestapt. En dat op mijn 64ste. Om te checken of ik genoeg internetsnelheid had heb ik Chromecast audio gekocht. Met de lage snelheid van 10Mbit (kpn telefoonlijn) lukt het om met mijn Android telefoon te streamen met Deezer en Spotify. Dat was eigenlijk mijn doel.

Echter, ik heb op mijn DS212j honderden mp3 bestanden staan die ik van mijn CD's heb geript. Ik kan de NAS zonder problemen benaderen met DS Audio of DS Music Player. Ook de audiobestanden worden afgespeeld via Chromacast Audio op mijn versterker. Leek geen problemen op te leveren. Maar helaas. Dit is wat er gebeurt:

OP het moment dat het spelende nummer overgaat naar de volgende track is het geluid van het lopende nummer nog niet op het eind. Het wordt dus afgebroken. Bij nummers met een lange tussenpauze kan dat misschien net, maar als er 2 seconden tussen zit dan wordt de muziek abrupt afgebroken. Op mijn NAS draait de laatste DSM.

Op dit forum heb ik een soortgelijk probleem niet gevonden. Wie kan mij helpen?
3
Netwerk algemeen / Re: User [admin] failed to log in from [180.170.197.219] via [DSM]
« Laatste bericht door Birdy Gepost op Vandaag om 21:05:27 »
Citaat
Mijn security instellingen staan op Block bij 3 foutieve logins binnen 5 minuten.
Dit is al een prima instelling.

Citaat
User [admin] login failed
Ervoor zorgen dat User admin niet actief is.

Maak eerst, als admin, een nieuwe User (liefst met een lange naam) aan met admin rechten en met een moeilijk password.
Admin uitloggen.
Inloggen met die nieuwe user en zet admin inactief.
4
Netwerk algemeen / User [admin] failed to log in from [180.170.197.219] via [DSM]
« Laatste bericht door Dyslexia Gepost op Vandaag om 20:56:16 »
Hallo Synology experts,

Sinds een paar weken krijg ik in mijn logfile met enige regelmaat de boodschap:
User [admin] failed to log in from [180.170.197.219] via [DSM], waarbij het IP adres steeds weer een ander is.
Het zijn steeds adressen uit IP blokken uit het Verre Oosten (China, Korea, enz.)
Mijn security instellingen staan op Block bij 3 foutieve logins binnen 5 minuten.

Mijn NAS staat achter de 'wat simpele' standaard Ziggo modem/router (EPC3925 EuroDocsis 3.0), dus niet direct rechtstreeks in het internet, maar toch.
Om hem dan toch maar van buitenaf toegankelijk te hebben moest ik daar wel Port Forwarding op instellen van en naar de poorten 5000 en 5001.

Misschien niet de meest ideale oplossing, maar de afgelopen jaren heb ik daar blijkbaar geluk mee gehad, want nu pas begint ineens de ellende.

De huidige intrusions worden dan wel gestopt, maar de boodschap: User [admin] login failed duidt er in mijn beleving op dat via mijn externe router adres deze poorten gescanned zijn en er dus via de port forwarding een loginpoging voor 'admin' wordt iutgevoerd door DSM.

Mijn vraag is wellicht wat basaal, maar wat kan ik in mijn bestaande omgeving (nog) instellen om dit soort praktijken tegen te gaan zonder meteen andere modems en/of routers te moeten aanschaffen.

Jullie inzichten en adviezen m.b.t. mijn vraag zijn erg welkom.

Groet,
Dyslexia
5
Synology DSM algemeen / Re: Index service blijft maar laden en recourses gebruiken
« Laatste bericht door B3rt Gepost op Vandaag om 19:09:15 »
pauzeren doet ie ook niet, als ik daarop klik gaat ie gewoon verder.
Maar bij mij is ie dus al ruin 2 weken bezig met indexeren, een andere NAS was binnen 1 uur klaar.... (en die had veel mee data erop).

En de drive tab kan ik dus gewoonweg geheel niet openen, na minuten laden geeft ie dan de error die ik al eerder noemde.
De drive-team map opent ie inmiddels wel, hier zijn trouwens inmiddels wel alle mappen geïndexeerd, dit was van de week niet het geval.
6
Mailplus server en client / Re: Mail Server Plus en Mail Plus backuppen
« Laatste bericht door André PE1PQX Gepost op Vandaag om 19:04:08 »
Dat zeg ik.... blijkbaar overheen gelezen of niet goed opgelet.

TNX!
7
Synology Router / Re: VPN Plus Server ervaringen
« Laatste bericht door aliazzz Gepost op Vandaag om 18:39:07 »
Dat die optie niet stabiel "werkt" kan ik helaas niet beoordelen.
8
Synology DSM algemeen / Re: Index service blijft maar laden en recourses gebruiken
« Laatste bericht door Briolet Gepost op Vandaag om 18:29:33 »
Bij mij is hij volgens mij ook al dagen (weken?) aan het indexeren. Maar de Drive tab, kan ik gewoon openen. Daarbinnen zie ik dan dat hij alle homes aan het indexeren is.
9
Mailplus server en client / Re: Mail Server Plus en Mail Plus backuppen
« Laatste bericht door dvandonkelaar Gepost op Vandaag om 18:28:54 »
De procedure staat ook uitgebreid in de MailPlus Server admin guide beschreven.
10
Synology DSM algemeen / Re: Index service blijft maar laden en recourses gebruiken
« Laatste bericht door dvandonkelaar Gepost op Vandaag om 18:26:38 »
Indexeren kun je ook pauzeren voor onbepaalde tijd door op het index-icoontje in de menubalk te klikken.
Bij mij was hij ook constant aan het indexeren zonder dat er wat in de drive-mappen veranderde, het indexeren heb ik al een week of 4 op pauze staan en ik heb nog niet gemerkt dat de Drive applicatie daar last van heeft.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
Synology-Forum.nl is een Nederlands gebruikersforum en staat volledig los van het merk Synology. Lees onze privacyverklaring.